תפריט

למה אין אוטובוס חשמלי בישראל?

אוטובוס חשמלי

אוטובוס חשמלי בישראל

אוטובוס חשמלי וכניסתו לשוק התחבורה הציבורית חיוני מאוד.

האוטובוסים הציבוריים הם אולי הגורם הגדול לזיהום האוויר שאנו נושמים.

אין ספק שאם עולם התחבורה הציבורית היה חשמלי, הינו יכולים לחסוך המון פיח ועשן בסביבת המגורים שלנו.
אפשר לראות את החברות הגדולות כמו אגד ודן מתחילות להכניס לצי הרכב שלהם אוטובוס חשמלי.

שתי החברות פרסמו מכרזים כדי לרכוש לעצמן אוטובוסים חשמליים.
חברת אגד הודיעה על התחלה של פיילוט לאוטובוסים חשמליים מתוצרת מרצדס.

אגד בוחנת כרגע איך אפשר לשלב את האוטובוס החשמלי בין כל צי הרכב שלה.

אך החברה לא סיפקה פרטים נוספים לגבי הזמנות.

מכרזים

חלק מהמכרזים הם של המשרד להגנת הסביבה שמקדם את עניין הרכבים החשמליים כדי ליצור  עולם ירוק יותר.

ולא רק הגנת הסביבה, גם משרד התחבורה נותן לכך יד.

הוא מבין שלכיוון הזה נושבת הרוח ואם לא נקדם את הנושא נשאר הרבה מאחור.

אך עם כל זאת, לא יוצא כמעט לראות אוטובוסים חשמליים ברכבי הערים.

נכון להיום ישנם רק 100 אוטובוסים חשמליים שפועלים בערים השונות.

נתון קצת מאכזב אך בטוח שבעתיד הוא ישתנה.

לא רק בישראל, בכל העולם, האנשים הנפטרים מזיהום האוויר גבוה יותר מהמתים בתאונות הדרכים.

נתון מדאיג מאוד שיכול להניע לפעולה המון גורמים שונים על מנת למזער נזקים ולשמור על בריאות הסביבה.

עוד יתרון מובהק של אוטובוס חשמלי הוא הרעש הכמעט ולא מורגש, אך מי מאתנו לא מכיר את הרעש של האוטובוסים ברחובות.

מי מאתנו שבסביבת המגורים שלו יש תחנת אוטובוס יכול להעיד על הרעש הבלתי נסבל.

מה הלאה?

למרות שהממשלה החליטה לקדם את הנושא, אפשר לראות שעניין האוטובוסים החשמליים מתקדם באופן איטי מאוד, רק 2% מכלל האוטובוסים בישראל הם חשמליים.
משרד התחבורה מתכנן להתמקד בנושא ב10 שנים הקרובות, והם מקווים שעד 2030 לפחות חצי מהאוטובוסים העירוניים יהיו חשמליים.

אוטובוס חשמלי

אז למה בעצם אחרי הכל האוטובוס החשמלי בישראל לא נכנס לשוק במהרה?

בתוכנית של המשרד להגנת הסביבה לפיה בשנה הקרובה האוטובוסים החשמליים צפויים להיות מעל 30% מכלל האוטובוסים בארץ.

לפי פרסומים אומרים שתוך 5 שנים מהיום הממשלה תאסור רכישה של אוטובוסים מונעי סולר.

המשרד להגנת הסביבה הוא הרוכש של רוב האוטובוסים.

בגלל שרק משרד זה לוקח זאת ברצינות, כנראה שכל השאר חושבים שהנושא לא כל כך חשוב.

לכן הם מעדיפים להתעסק בנושאים אחרים קודם לכן.

אם משרד האנרגיה ומשרד התחבורה היו נרתמים יותר לנושא האוטובוסים החשמליים, היום הינו במצב אחר.

אך העתיד לא יכול למנוע זאת והאוטובוסים החשמליים כאן כדי להישאר.

משרד התחבורה לא הודיע על תכנית לבניית תשתית של טעינה לרכבים בערים ומחוץ להם, ולא מתכוון לממן כאלה לפחות בקרוב.

הבעיה העיקרית כיום עם האוטובוסים החשמליים היא שהם מאוד יקרים ויכולים להגיע גם עד למחיר כפול, אך עוד כמה שנים העלות תרד עקב הפחתה בעלות הייצור.
מובן לכולם שאוטובוסים חשמליים עדיפים על אוטובוסים עם מנוע סולר.

גם בגלל האנרגיה המתחדשת וגם בגלל החיסכון בדלק שעולה לחברות ההסעות מיליוני שקלים בשנה.

כך שצפויה עליה בכמות האוטובוסים שנראה כאן בשנים הקרובות, עם ובלי תמיכה ממשרדי ממשלה שונים.

עמדת טעינה לאוטובוס חשמלי הם שונות כי מדובר בסוללות גדולות יותר אשר צריך להטעינם לעתים קרובות.

הם חייבות להיות מהירות ככל הניתן ואיכותיות להפליא.

בשורה התחתונה

אין ספק שכניסת האוטובוסים החשמליים לתוך צי הרכב של החברות הגדולות יחסכו להם מיליוני שקלים בשנה על דלק, ויחסכו לנו המון רעש ברחובות.

אך, כל עוד לא יהיו תקציבים מסודרים והחלטות מאורגנות מצד משרדי הממשלה, יהיה קשה מאוד לראות איך האוטובוסים החשמליים נכנסים לחיינו ומסדרים לנו אוויר נקי יותר.
אנו מקווים שיבינו את היתרונות הרבים שיש בשינוי ההנעה של האוטובוסים הקיימים, ונוכל לראות אוטובוסים חשמליים בכל הערים בארץ.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!