תפריט

אירופה שוברת שיאים במכירת רכבים חשמליים – האם בקרוב אצלנו?

אירופה ידועה כחובבת אנרגיה ירוקה, ובעידוד התושבים לעבור לרכבים חשמליים. ההשקעה וההקלות ברכישת רכבים חשמליים הביאו אותה לתוצאה מצויינת. שבירת שיא במכירות הרכבים החשמליים. ואצלנו? הניצנים מתחילים, ויש סיכוי להמשך לא רע בכלל.

כבר לפני שנתיים מגמת הרכב החשמלי באירופה ביצעה שינוי משמעותי. כשיותר רכבים חשמליים נמכרו מאשר רכבי בעירה פנימית. זו נקודת ציון היסטורית, כי בפעם הראשונה מכירות הרכב החשמלי שברו שיאים. אין ספק שאירופה יודעת את העבודה, ומה שקורה היום הוא הוכחה לכך.

רכב חשמלי באירופה

התופעה החשמלית באירופה צוברת תאוצה. ניתן לומר אפילו מהפכה. העידוד לרכישת רכב חשמלי עושה את שלו. ניתן לראות עוד ועוד אירופאים שמעדיפים רכב חשמלי על רכב בנזין. גם בגלל היתרונות הרבים שלו כמו: חיסכון בעלות הנסיעה, ירוק לסביבה ונסיעה שקטה. כנראה שהשיטה היא יצירת מודעות בסביבה לגבי איכות הסביבה וזיהום האוויר. עובדה שהרגלי הרכישה השתנו, ועכשיו רכב מזהם פחות נכנס חזק למודה.

סיכום השנים החולפות באירופה, שמירה על איכות הסביבה, נמצאת תמיד בשיח הציבורי. יחד עם חקיקה והגבלות מסויימות על רכבי בעירה פנימית. בנוסף, ניתן לראות אזרחים המקבלים תמריצים או הקלות בקניית רכבים חשמליים. ומנגד, ניתן לראות הגבלים על רכבי בעירה פנימית. אין ספק שמעבר לרכב חשמלי הוא אופצייה עדיפה יותר על האזרח האירופאי. 

יצרניות רכב אירופאיות גדולות, עוסקות בפיתוח רכבים חשמליים באופן אינטנסיבי. ייצור ותוכניות לפיתוח דגמי רכב חדשים, תמיד על הפרק. חברת אאודי למשל, פרסמה את היעד שלהם לשנים הבאות. בו באיזה שהוא שלב, הייצור של רכבים לא חשמליים יופסק. כך הם גם יתמודדו עם הביקוש ההולך וגובר לרכבים חשמליים. וכמובן גם כדי לעמוד בדרישות וברגולציות של האיחוד האירופי.

יאמר לזכות האירופאים, שהם מודעים לצורך הגובר של עמדות טעינה. אפשר לראות ברחבי אירופה תשתיות לעמדות טעינה גם בבתים, אך בעיקר במקומות ציבוריים. חשוב להבין, הקמת תשתיות כאלה כרוכה בהשקעה של מילארדי יורו, אם רוצים פריסה רחבה. הרי הסיבה העיקרית לכך היא הנגשת האפשרות לטעינה לכל אחד. כמו שיש תחנת דלק בכל מקום אסטרטגי, כך יהיה גם עמדת טעינה. ככל שיהיה יותר עמדות, כך כמות הרכבים החשמליים באותו אזור תגדל. זוהי הדרך הנכונה לגרום לנהגים להתגבר על חרדת טווח הנסיעה. ובכך להבין שהעניין לא כזה נורא, ויש איפה לטעון את הרכב בכל זמן.

מה צופה העתיד אצלנו?

ההשוואה של ישראל לאירופה בעניין החשמלי, הוא עדיין מוקדם. המספרים עדיין לא בכיוון. אבל יש מגמה ברורה של שינוי בתודעת הישראלים בקטע החשמלי. בשנה החולפת הביקוש לרכבים חשמליים עלה משמעותית. 

אפשר לומר שמה שהתחיל פה את המהפכה החשמלי, היא הכניסה של טסלה לישראל עם דגם המודל 3. אחריה, הגיעו צצו עוד יצרניות כמו פטריות אחרי הגשם.

אם היינו מדמיינים לפני כמה שנים, שיצרניות רכב סיניות יגיעו לארץ וזה באמת יתפוס. אולי היו צריכים לצבוט אותנו היום. יצרניות כמו: byd וג'ילי הסיניות הם להיט בקרב הישראלים. האטו 3 של חברת בי וי די הוא הרכב החשמלי הנמכר ביותר בשנה האחרונה.

אך שום דבר לא יכול להתקדם ללא תמיכת הממשלה בעניין. כיום, אנו רואים שהמדינה כן מנסה להכניס את הרכבים המונעים בחשמל. יש הפחתה במס והקלות ברישיונות הרכב. הקלה של יותר מ- 50% במס היא משמעותית וגורמת לשוק להגיב בהתאם. אבל אין לדעת מה צופה העתיד. 

אנו צופים שברגע שהמדינה תבין שמתעורר כאן שוק חדש וגדול. היא תמצא את הדרך להרוויח ממיסים.
בדומה למה שהזכרנו קודם באירופה, עמדות הטעינה הציבוריות הן המפתח לעתידו של שוק הרכב החשמלי הישראלי. לזכות משרד התחבורה והאנרגיה יאמר שהם החלו בפריסה ורק לאחרונה השקיעו בהקמת 707 עמדות טעינה. 

בנוסף לתשתיות אלו, ישנם כבר עכשיו פריסה של עמדות טעינה בקומות אסטרטגיים כמו: רחובות מרכזיים, קניונים וחניונים ציבוריים גדולים. חברות האנרגיה הפרטיות עושות חסד בהקמת עמדות כאלו בעסקים קטנים וגדולים. התרומה של זה לשוק הרכב החשמלי היא עצומה.

לסיכום, נקווה שגם בישראל יאמצו את הלך הרוח האירופאי. הגידול במכירת הרכב החשמלי רק בחיתוליו. אבל ניתן לראות כאן מגמה של עליה בשוק המתפתח כל הזמן. השאיפה היא לראות שהרכב החשמלי תופס נתח שוק משמעותי יותר, גם כדי שננשום אוויר נקי יותר.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!