תפריט

עמדת טעינה מנוהלת לרכב חשמלי

עמדת טעינה מנוהלת לרכב חשמלי

עמדת טעינה מנוהלת לרכב חשמלי לא נפוצה כל כך כיום, מפני שעדיין אין ביקוש רחב לרכב חשמלי.

עמדות הטעינה המנוהלות לרכב חשמלי יהיו דבר הכרחי בבניינים משותפים ברגע שיותר מ- 3 או 4 משתמשים ירצו לחבר ללוח הציבורי של הבניין עמדת טעינה.

לוח החשמל הציבורי של הבניין יכול להכיל -X עמדות טעינה, מעבר לזה לא יהיה מספיק מקום לחבר עמדות נוספות.

אם אספקת החשמל בבניין אינה מספיקה, כאן נכנסות עמדות הטעינה המנוהלות לרכבים חשמליים. 

עמדות הטעינה המנוהלות מסוגלות לתת מענה של ניהול עומסים וטעינה חכמה. וכך בעצם לבצע ניהול טעינה ועומסים בלוח החשמל. שוק הרכב החשמלי עדיין בחיתוליו. ברגע שיהיו עוד ועוד רכבים חשמליים, החיבור של עמדות טעינה בבית משותף יהיה בעייתי. טעינה בו זמנית של כמה עמדות טעינה ביחד יוצרת עומס על לוח החשמל עד כדי קפיצה של החשמל. את המענה לכך, מספקות עמדות טעינה מנוהלות לרכבים חשמליים.

עמדת טעינה מנוהלת לרכב חשמלי - מה התפקיד העיקרי?

עמדת טעינה מנוהלת לרכב חשמלי היא עמדה חכמה במיוחד, העמדה מאפשרת לשתף נתונים בין עמדות הטעינה וכמובן עם מפעיל העמדה.  האפשרויות בעמדות טעינה מנוהלות יעילות מאוד לבתים משותפים במיוחד בעתיד הרחוק יותר שבו רוב הרבים יהיו חשמליים. 

הבעיה עליה עונה העמדה המנוהלת לא מתרחשת בבתים פרטיים. הצורך בטעינה מנוהלת מתעורר בעת התקנה של עמדות בבתים משותפים. מפני שבבתים אלו יש מספר רב של דיירים, ברגע שהרבה מהם יעברו לנסיעה חשמלית. כך העומס על לוח החשמל בעת הטעינה יהיה גבוה ואינו יכול לעמוד בעומס.

בניינים עם עמדות טעינה מנוהלות יוכלו לנהל את הטעינה, לבצע ניטור, וכמובן לבצע הגבלה של השימוש ובכך לייעל את צריכת החשמל. 

כשמבצעים התקנת עמדת טעינה בבית משותף ורוצים להתחבר ללוח הציבורי, מומלץ מאוד להתקין עמדות טעינה מנוהלות כבר מעכשיו. מפני שברגע שיהיו עוד ועוד דיירים המעוניינים להתחבר ללוח הציבורי. מתעורר צורך בהחלפת כל העמדות הקיימות לעמדות מנוהלות כדי לשמור על יציבות לוח החשמל. 

מכיוון שבעוד זמן קצר אחוזי המשתמשים בבניין שלכם יעלה ואז לא יהיה לכם אפשרות לחבר עמדת טעינה לא מנוהלת. התפקיד של עמדת טעינה מנוהלת הוא לבצע ניהול והגבלה של עומסי החשמל ברשת, זאת אומרת שהמערכת יכולה להגביר עוצמה ולהנמיך לפי צורך. בנוסף, המערכת מזהה את אחוזי הסוללה של כל הרכבים בלוח.  לפי כך, נותנת עדיפות לרכבים עם אחוזי סוללה נמוכים יותר.

דבר נוסף וחשוב שניתן לעשות בעמדה מנוהלת הוא להגדיר את זמן הטעינה לשעות הלילה, מפני שבשעות הלילה תעריף החשמל זול יותר בחלק מהמקרים. וכך ניתן לחסוך בעלויות הטעינה ע"י טעינה בשעות בהם צריכת החשמל זולה יותר.

כמה עולה עמדת טעינה מנוהלת לרכב חשמלי?

מחיר עמדת טעינה מנוהלת לרכב חשמלי משתנה בהתאם לעוצמת העמדה, יצרן העמדה ושנות האחריות. עמדות מנוהלות יהיו יקרות יותר מעמדות טעינה ביתיות לרכב. העלות היקרה היא בגלל האופציה לניהול עומסים ocpp1.6. יכולת זאת מאפשרת התקנה של תוכנה לניהול טעינה על העמדה עצמה. התוכנה מאפשרת ניהול תשלומים, מעקב וניהול עומסי טעינה ברשת.

המחיר ההתחלתי של עמדת טעינה מנוהלת הינו 2,700 ש"ח. אבל המחיר יכול להגיע גם לעד- 3,500 ש"ח. 

יש כאלו המשתמשים ביכולת של עמדת הטעינה המנוהלת לביצוע תשלומים. ומשתמשים בה כעמדת טעינה ציבורית בחניונים או בעסקים. וכך יכולים להרוויח מעלויות הטעינה בלי לשלם סכום כסף גדול לעמדות ציבוריות ייעודיות.

התקנת עמדת טעינה מנוהלת בבית משותף

כמו שכבר אמרנו, התקנה של עמדת טעינה מנוהלת אפקטיבי רק בבניינים משותפים בהם יש מספר רב של דיירים שצריכים פתרון יצירתי המתמודד עם העומס על לוח החשמל הקיים.

במקרים כאלו אפשר לתת פתרון כולל לכל הבניין ע"י חברה המספקת עמדות טעינה מנוהלות. החברה תספק גם אחראית לגביית תשלומי החשמל ולתקינות המערכת.

החברה האחראית בדרך כלל גובה דמי שירות חודשיים על ניהול העמדה ובנוסף קובעת תעריף לצריכת החשמל ומבצעת גבייה.

פתרון זה נותן שקט לוועד הבית וחוסך ממנו לבצע כל חודש או חודשיים גבייה מכל דייר על סכום החשמל שהוא צרך.

גם אנחנו מספקים עמדות טעינה מנוהלות וכמובן מבצעים הכנת תשתית ייעודית לעמדות טעינה מנוהלות. בחברתנו תמצאו את המוצרים היעילים והמתקדמים ביותר לניהול העמדות. וכמובן צוות מתקינים מוסמך ואחריות על ההתקנה והעמדה.

האחריות היא נושא משמעותי, ללא טעינת הרכב הרכב אינו יכול לנוע. לכן כשהעמדה אינה עובדת, הרכב אינו עובד. להיתקע עם עמדה לא פעילה בבוקר ביציאה לעבודה זה לא נעים. לכן תדאגו לחברה שתעניק לכם אחריות כמה שיותר ארוכה. 

איך עובדת עמדת טעינה מנוהלת?

עמדת טעינה מנוהלת לרכב חשמלי עובדת בעזרת טכנולוגיה חכמה אשר יודעת לספק נתונים חשובים בזמן אמת מכל העמדות המחוברות לתשתית. בנוסף, לעמדה יש פרוטוקול תקשורת הנקרא ocpp 1.6. פרוטוקול זה מאפשר התקנה של תוכנות ניהול טעינה על העמדה. מה שהופך אותה מ"טיפשה" למנוהלת וחכמה.

בזכות החיבור לרשת האינטרנט והענן, אפשר לנהל את העמדות לפי פרמטרים שונים כמו למשל: 

צריכת החשמל, אספקת האנרגיה, כמות הרכבים הנטענים בו זמנית ואפילו גביית תשלומים וסליקת אשראי.

יתרון נוסף של טעינה מנוהלת הוא הזדהות חכמה לפני ביצוע הטעינה, כך אפשר למנוע טעינה בלתי רצויה. המשתמש בעמדה יהיה צריך להזדהות בעזרת האפליקציה הייעודית או בעזרת כרטיס Rfid ייעודי כדי להתחיל טעינה.

כמה עולה תשתית מנוהלת כוללת בבניין?

מקודם דיברנו על עלות עמדת טעינה והתקנה שלה לדייר בודד המעוניין להקדים את המאוחר. אבל ברגע שרוצים לבצע התקנת תשתית לכלל הבניין. המחירים משתנים בהתאם.

לרוב התקנת תשתית של עמדות טעינה מנוהלות מגיעה לאחר חתימת הסכם על תשתית עם ספקית טעינה מורשית ולכן המחיר תלוי בחוזה. המחירים של התקנת תשתית לעמדות טעינה והגדלת הספק החשמל לבניין ע"י לוח חיצוני אינם קבועים ויכולים להשתנות לפי אופי ההתקנה.

המחיר של תשתית לעמדות טעינה בבניין מתחיל ב-30,000 ש"ח ויכול להגיע גם ל-350,000 ש"ח.

כמובן שהעלויות מתחלקות בין כלל דיירי הבניין כך שכל דייר ישלם בממוצע בין 1,500 ל- 5,000 ש"ח.

ברוב המקרים, אם חותמים על חוזה ארוך טווח עם חברת ניהול כל עלויות התשתית תהיה על חשבון החברה המנהלת.

חברת ניהול הטעינה תחילה תבדוק אם יש צורך בהגדלת החיבור ובהתקנת ארון גדול יותר. ברוב המקרים בתור התחלה משתשים בלוח הציבורי של הבניין, עד למצב בו הלוח אינו עומד בעומס. אז מגדילים חיבור ומחברים לוח חשמל גדול ועוצמתי יותר.

למה כדאי להתקין עמדת טעינה מנוהלת?

התקנת עמדת טעינה מנוהלת לרכב חשמלי מביאה המון יתרונות לבניין וללקוח הקצה, עמדות טעינה רגילות ללא אפשרות ניהול לאט לאט ירדו מהמדפים ולא יהיו בשוק לזמן רב.

אנו ממליצים לכם לבצע ניהול עמדות טעינה ע"י חברה מורשת ולא באופן עצמאי, מפני שלוועד הבית לא יהיה סבלנות להתעסק על כל דייר ודייר ולבצע גביית תשלומים.

התקנת עמדת טעינה מנוהלת בחניון תת קרקעי מביאה שקט נפשי למשתמשים, לוועד הבית ולשאר הדיירים.

אז מה היתרונות? הבאנו לכם מספר יתרונות בולטים בהתקנת עמדת טעינה מנוהלת בבית משותף:

1) העמדות יודעות ליצור קשר ישיר אחת עם השנייה, לכן הן מסוגלות לחלק את החשמל בצורה יעילה ונכונה כדי למנוע עומסי יתר שיכולים להפיל את החשמל.

2) המערכת החכמה בעמדה יודעת לייצר דוחות של שימוש וחיוב, בזכות הטכנולוגיה יש אפשרות לתת פתרון לתקלות מרחוק ללא הגעה פיזית של טכנאי שירות.

3) התקנת עמדה מנוהלת חוסכת מריבות עם השכנים בכך שהיא מבצעת את כל הפעילות באופן אוטומטי ודואגת לחלוקה שווה בין הדיירים.

4) המערכת בודקת את חיבור התשתית בכל זמן נתון וכך יכולה לזהות תקלות שיכולות לסכן חיי אדם ולתת פתרון מידי.

בשורה התחתונה, אפשר לראות את הרכבים החשמליים נכנסים בחוזקה לשוק הישראלי!

ואם אתם גרים בבניין משותף אי אפשר להימנע מהתקנת תשתית של עמדות טעינה מנוהלות כבר עכשיו או בעתיד.

צריכים פתרון טעינה לבית שלכם? צרו קשר ואחד מנציגינו ישמח לעמוד לשירותכם!

מה עושה עמדת טעינה מנוהלת לרכב חשמלי?

עמדת טעינה מנוהלת יודעת לנהל עומסי טעינה, לבצע חיובים ולפתור תקלות מרחוק.
הפתרון שאפשר למצוא בעמדות מנוהלות לא יכול להתקבל בהתקנת עמדת טעינה ביתית רגילה.

מתי כדאי לבצע התקנת עמדת טעינה מנוהלת?

בבתים משותפים שיש בהם יותר מ4 משתמשים בערך, יש בעיה לבצע חיבור של עמדות נוספות בלוח החשמל הציבורי של הבניין.
התקנה של עמדת טעינה מנוהלת לרכב חשמלי פותרת את הבעיה בעזרת ניהול עומסי טעינה לפי המשתמשים בו זמנית ולפי צריכת החשמל הביתית באותו הרגע.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!