תפריט

טעינת רכב חשמלי בקלות!!

טעינת רכב חשמלי

טעינה לרכב חשמלי מצאנו עבורכם את הטיפים החשובים באמת!!

כיום סוללות הליתיום הולכות וממלאות את רוב המוצרים המבוססים על סוללות, במחשבים ניידים, מכשירים סלולארים ועוד..
אך בניגוד לכלל המוצרים האחרים, רכבים חשמליים הרבה יותר יקרים משאר המוצרים בעלי סוללות ליתיום.
כך שכל ירידה בחיי הסוללה יכול לגרום שינוי באורך הנסיעה ברכב שלנו.

האם מטען לרכב חשמלי משפיע על הסוללות?

סוללות הליתיום המוצמדות לרכבים חשמליים עמידות לעומת איכות הסוללות שהיו לפני מספר שנים.
שימוש לא נכון בסוללה של רכב חשמלי יכול לגרום לנזק באורך חיי הסוללה, מה שיכול להוביל לירידה בקילומטרים לנסיעה אחרי כל הטענה ואף לפגיעה באיכות ההאצה של הרכב.
אך אם נדע איך לשמור על אורך חיי הסוללה באמצעות שימוש נכון נוכל לשמור על הסוללה שלנו לאורך שנים.
(חשוב לזכור שיצרניות הרכב מעניקות אחריות ל- 8 שנים על הסוללה מיום רכישת הרכב).

קניתי רכב מיד שניה, כדאי לחשוש מהסוללה?

נכון להיום שוק הרכב החשמלי עדיין בחיתוליו ואינו מהווה נתח שוק משמעותי.
אך לפי הערכתנו בעוד מספר שנים רוב רכבי היד שניה יהיו רכבים חשמליים.
רכב משפחתי ממוצע עובר בערך בין 180,000 ל- 220,000 קילומטר לאורך חייו.
טווח הנסיעה הממוצע לרכב עומד על בין 18 ל-20 אלף קילומטרים בשנה אחת.
עבור רכב ממוצע עם סוללת ליתיום למשל טסלה 3 ירידה משמעותית בסוללה יכולה להתרחש אחרי 5 שנים בערך.
למרות זאת הירודה הזו של 16 קילוואט לאורך תקופה של 10 שנים לא תשפיע יותר מדי ולא יורגש הבדל משמעותי.
רכב חשמלי בן 10 שנים עדיין יהיה נוח ויהיה זמין לשימוש רגיל ושוטף.

אז מה הטיפים לשמירה על הסוללה?

יש מספר טיפים שאם תשתדלו להקפיד עליהם תוכלו להפחית את הפגיעה בסוללה באופן משמעותי.
ריכזנו עבורכם מספר טיפים מרכזיים לשמירה על סוללת הרכב שלכם.

הרגל נסיעה חסכוני –

בדומה לרכב בנזין שבו לחיצה חזקה על הדוושה מעמיסה על המנוע אך נותנת זינוק מהמקום במהירות, מה שנותן הרגשת אנדרנלין וסיפוק מהרכב.
כך גם ברכב חשמלי, אולי תרצו להראות לחבריכם בעלי רכבי הבנזין שהרכב החשמלי מזנק מהמקום במהירות תגובה הרבה יותר גבוהה משלהם.
אך שתדעו שלחיצות כבדות על הדוושה לאורך זמן פוגעות מעט בחיי הסוללה שלכם.

הימנעו מטעינה מלאה של הסוללה –

אם טווח הנסיעה שלכם באותו יום לא מחייב אתכם לסוללה מלאה ולניצול של כל הקילומטרים העומדים לרשותכם השתדלו להימנע.
בחלק מהדגמים יש אפשרות להגבלת הטעינה של הסוללה, מה שאומר שהרכב יפסיק את הטעינה בעצמו בטווח שנקבע מראש.
מומלץ להגביל את הטעינה עד ל80% או ל- 90% ולא לטעינה מלאה אלא אם כן יש לכם נסיעה ארוכה.

הטעינו לרוב בעמדת טעינה ביתית –

ההמלצה האפקטיבית ביותר היא להתבסס על עמדת טעינה ביתית רגילה על ידי עמדת טעינה שיש להתקין בבית או בעבודה.
לא צריך להימנע לגמרי משימוש במטענים מהירים, אך עדיף להשתמש בהם לעיתים רחוקות ורק במקרים שבאמת צריך.
שימוש מרובה בטעינה מהירה יכול לגרום לפגיעה בבריאות הסוללה, מפני שבטעינה מהירה הסוללה נוטה להתחמם.
למרות שכיום בחלק מהרכבים יש מערכת קירור שמונעת מהסוללה התחממות בזמן טעינה מהירה, אך למרות זאת עדיף לשמור על טעינה מהירה לעיתים רחוקות.

מניעה מטמפרטורה קיצונית –

חום קיצוני או קור קיצוני בזמן חניה או בזמן הטעינה יכולים לפגועה בסוללה.
בישראל אנו יכולים להיחשף לחום קיצוני יותר מקור לכן אם יש אפשרות מומלץ להחנות את הרכב בצל.
ברכבים יש עמדת בקרה לטמפרטורה לכן מומלץ לחבר את המטען בעת חניה ממושכת בחום או קור כדי שהמערכת תפעל בלי לנצל את הסוללה.

האם יש לדאוג מיכולת הסוללה ?

רוב הרכבים החשמליים מתעדכנים כל הזמן, רכבים חדשים מגיעים עם מערכות מתקדמות השומרות על חיי הסוללה.
רכבים כאלו יכולים לאבד גם פחות מאחוז אחד בודד בכל שנה, מספר זניח לעומת הביצועים של הרכב.
אם תרצו להיות בראש שקט תוכלו לבדוק אם יש ברכב מערכת קירור לסוללה, כך שתדעו שיש מי ששומר על תקינות הסוללה ועבודה תקינה גם בזמן טעינה חנייה ונסיעה.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!