תפריט

מהי חווית המשתמש הנוכחית בעמדות טעינה – וגם מה צופן העתיד?

מנסיעה קצרה בכבישי ישראל, אי אפשר שלא לשים לב לרכבים חשמליים ששוטפים את הכביש. מהפכת הרכבים החשמליים כבר כאן, והיא רק בהתחלה. 

תחנת טעינה מהירה לרכב חשמלי היא חלק בלתי נפרד מנסיעה על חשמלית. גם כאשר יש לכם עמדת טעינה בבית הטעינה בעמדות ציבוריות היא נחוצה, למשל בנסיעות ארוכות. 

אם לא ניסיתם לבצע טעינה בעמדה מהירה, או שאתם שוקלים לקנות רכב חשמלי ולא יודעים מה התהליך. ננסה לעשות לכם סדר, ולתת לכם את כל התשובות.

עמדת טעינה מהירה - מה הכוונה?

בדומה לתדלוק ברכבי בעירה פנימית, שבלעדיו הרכב אינו מסוגל לזוז. כך גם טעינת הרכב החשמלי היא חלק בסיסי ויומיומי. בעולם בו שוק הרכב החשמלי הולך וצומח במהרה, הצורך לעמדות טעינה מהירות וביתיות גובר.

ברוב המקרים, בעלי רכב חשמלי דואגים לעמדת טעינה ביתית המותקנת בחנייה הפרטית שלהם. אבל גם הם וגם בעלי רכבים ללא עמדה ביתית צריכים להשתמש בעמדות טעינה ציבוריות.

פריסת עמדות הטעינה ברחבי הארץ, חשובה מאוד לעתיד הרכב החשמלי בישראל. אם הגידול ברכישת רכבים חשמליים יעלה משנה לשנה, יהיה צורך בהמון עמדות ציבוריות. חשוב לזכור שכל רכב המחובר לעמדת טעינה ציבורית שוהה בה לפחות 20 דקות. כך שצריך כמות גדולה של עמדות טעינה בכל נקודה אסטרטגית.

כיום, רוב העמדות הציבוריות מותקנות בתחנות דלק. זה נוח מאוד מפני שתחנות דלק ממוקמות במקומות אטרקטיביים. אבל נכון להיום ניתן למצוא עמדה אחת או שתיים בכל תחנה. נכון לעכשיו זה מספיק אבל בעתיד הקרוב יהיה צורך לפחות בכפול. 

ללא פריסת עמדות טעינה רחבה, יהיה קשה לבעלי רכבים חשמליים להתנייד למקומות רחוקים מטווח הטעינה המקסימלי של הרכב. מגבלת הטווח לא תאפשר נסיעה רחוקה ללא טעינה ציבורית. לצורך הדגמה, אם בעל רכב חשמלי נוסע מהמרכז לאילת, הוא יהיה צריך לעצור באמצע הדרך לטעינה. במקרים בהם העמדות לא עובדות או שאין מספיק עמדות, זה מעקב את הנהג ואף גורם לרכב להיתקע.

תחנת טעינה מהירה לרכב חשמלי

איך מתפעלים עמדה ציבורית לרכב?

התפעול של עמדת טעינה ציבורית לא מסובך, הדבר הראשון שצריך להבין הוא סוג החיבור של הרכב שלכם. תוכלו לבדוק לפני ההגעה לעמדה מה סוגי החיבורים בהם היא תומכת. 

רוב העמדות פועלות בעזרת אפליקציית ספק הטעינה, עליכם להוריד את האפליקציה להכניס פרטי אשראי ומספר רכב ותוכלו להתחיל טעינה. עמדות ללא אפליקציה יהיו עם צג לחיוב אשראי, אותו מצמידים לקורא הכרטיסים ומתחילים טעינה.

חוויית המשתמש בעמדות ציבוריות חשובה, לא רק ממשק הטעינה, גם המיקום מאוד משמעותי. זכרו, טעינת הרכב בעמדה ציבורית לוקחת לפחות 20 דקות. כדי לבחור בעמדות הממוקמות בתחנות דלק או בקרבת חנויות נוחות. זאת כדי שתוכלו להעביר את הזמן בישיבה בצל או בשתיית קפה להתרעננות.

לסיכום, בעידן שבו התחלת טעינה מתבצעת באופן פשוט עם אפליקציה באופן מהיר, כל אחד יכול להתנייד ברכב חשמלי. פריסת עמדות הטעינה העתידית משפיעה באופן ישיר על עתיד הרכבים החשמליים. נקווה שחברות הטעינה הציבוריות מבינים זאת ויגדילו את פריסת העמדות ואת כמות העמדות בכל תחנה.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!