תפריט

הצעת חוק: קנס כספי לרכב בעירה המחנה בחנייה לרכב חשמלי

לאחר זמן רב בו בעלי רכב חשמלי רבים מתקשים למצוא חנייה בעמדות טעינה המיועדות להם. הפתרון מתקרב, מי שיחנה רכב רגיל בחנייה ייעודית לרכבים חשמליים יקבל קנס כספי.

שתי השנים האחרונות הן ללא ספק השנים של החשמליות, יותר מ-20 אלף כלי רכב חשמליים עלו לכבישי ישראל. שיא מכירות חדש שלא נראה כמותו בשוק הרכב הישראלי לרכבים ללא מנוע בעירה פנימית. 

לצד כניסתם של החשמליות, הצורך בעמדות טעינה ציבוריות גובר. ללא עמדת טעינה הרכב החשמלי אינו יכול לפעול, לכן החשיבות של זמינות עמדות הטעינה לבעלי הרכבים גבוהה מאוד. חניות בהן עמדות טעינה ציבוריות מסומנות בצבע ירוק, בדרך כלל עם כיתוב " חניה לרכב חשמלי בלבד". 

אבל בישראל כמו בישראל, ניתן לראות רכבי בנזין או סולר שחונים בחניות אלה עקב מחסור בחנייה. 

מה שמשאיר אלפי בעלי רכב חשמלי ללא טעינה, לפעמים באחוזי הסוללה האחרונים. מה שנשאר להם לעשות הוא לחכות שבעל הרכב החונה יואיל בטובו לחזור ולהזיז את הרכב.

הגיע הזמן להסדר בטעינת הרכב החשמלי במרחב הציבורי

חבר הכנסת ממפלגת ש"ס, ארז מלול, הניח את הצעת החוק הכנסת, ההצעה אושרה בוועדה לענייני חקיקה ונראה שתעלה לקריאה טרומית. 

עפ"י הצעת החוק, כל רכב בעירה פנימית שיראה חונה בחנייה ייעודית לרכב חשמלי יקבל קנס כספי כבד של 500 ש"ח. 

כמובן שהמשך החקיקה תלוי במשרד האוצר ומשרד התחבורה, כאמור טרם הוחלט מי יאכוף את החוק החדש, העירייה, המשטרה או הפיקוח העירוני. 

עפ"י דבריו של חבר הכנסת ארז מלול, אין ברחבי ישראל מספיק עמדות טעינה ציבוריות, מה שמהווה חסם להמשך רכישת רכבים חשמליים. זה נכון מאוד, בפועל המון בעלי רכבים חשמליים מגיעים לעמדות טעינה ומגלים שהן תפוסות ע"י רכב שאינו חשמלי. מה שמונע מהם לטעון את הרכב, גם במצבי סוללה נמוכים מאוד.

הפתרון המתבקש הוא סימון החנייה של הרכב חשמלי על גבי הכביש ובעזרת תמרור ייעודי, לצד אכיפה נוקשה של המשטרה ורשויות האכיפה המקומיות.

נוסיף ונאמר שכיום ישנם עיריות שלקחו יוזמה מבורכת ומטילות קנסות של 250 ש"ח על רכבים שחונים בחניות של רכבים חשמליים. אבל עדיין האכיפה לא מספיקה וניתן לראות גם בערים האלו רכבי בנזין חונים בחנייה ייעודית לחשמליות.

קנס חנייה עמדות טעינה

הויכוחים והריבים בין נהגים

נושא החנייה רגיש מאוד כלפי הישראלים, ניתן לראות ריבים רבים על חנייה, חלקם מסתיימים אפילו באלימות.

הישראלים ידועים ב"תחכום ותחמון", אפשר לראות רכבי בעירה שמחנים בעמדות טעינה לרכב חשמלי ולוקחים את הכבל הייעודי של עמדת הטעינה ומניחים מעל הגלגל. כדי ליצור מצג שווא כלפי רשויות האכיפה כאילו שהרכב נמצא בטעינה. 

לסיכום, החקיקה בהקשר לקנסות על בעלי רכבים לא חשמליים החונים בחנייה של טעינת רכבים היא חובה. גם אם לא תצא לפועל עכשיו, אין לנו ספק שהיא תקרה בעתיד. 

עד אז, נקווה שהנהגים יקשיבו לשילוט ולסימוני החנייה כדי שבעלי הרכבים החשמליים יוכלו לטעות את הרכב בשקט.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!