תפריט

האם כדאי לקנות עכשיו רכב חדש?

רוצים להתחדש ברכב חדש? לא יודעים האם לרכוש רכב עכשיו או להמתין לירידת מחירים?

צרכנים ישראלים רבים עומדים על הגדר ומחכים לתזמון הנכון לרכוש רכב חדש.

עלות הרכבים החדשים עכשיו ברחבי העולם ובמיוחד בישראל נמצאים בשיאם. אזרחים ישראלים רבים מתלבטים האם המחיר ירד בעתיד או אולי יעלה עוד. השאלה אם כדאי להמתין לירידת מחירים או לרכוש עכשיו לפני עליית מחירים נוספת היא קריטית למי שמחפש רכב חדש.

שוק הרכב החשמלי בישראל התחיל לפני שנים אחדות, אבל הקפיצה במכירות התחילה בשנה האחרונה. מתחילת 2023 ניתן לראות שיא במכירות הרכב החשמלי בישראל. אז האם כדאי לרכוש רכב חשמלי או רכב בנזין עכשיו, או שאפשר להמתין לירידת מחיר עתידית?

מחירי הרכב החשמלי ורכבי הבנזין בעולם בשיא. אבל מצד שני, קשה לדעת מה יקרה עם המחירים בעתיד. 

בלתי אפשרי לחזות ירידת מחירים, מפני שהשוק מושפע מהמון משתנים, למשל: יציבות שערי המטבעות, הרגולציה בשוק החשמליות הישראלי, המיתון העולמי וכמובן האינפלציה שהולכת ועולה ברחבי העולם ובישראל.

רכישת רכב חדש

אז האם כדאי לרכוש רכב חדש דווקא עכשיו?

אתם לקראת רכישת רכב חדש ולא יודעים האם לקנות עכשיו או לחכות? ננסה לעזור לכם קצת בהתלבטות.

המחסור בשבבים ועליית מחירי ההובלה יצרו עודף ביקוש לעומת ההיצא. אפשר להגיד שיצרניות ומשווקי הרכב "רכבו" על המחסור והעלו מחירים על מנת להעלות את הרווחים.

נראה כי עניין המחסור בשבבים כבר מאחורינו, לא בטוח שנראה שינוי במחירי הרכב בעתיד הקרוב. אבל אם מסתכלים על העתיד הרחוק יותר, אנו צופים ירידה יחסית במחירי הרכבים. הירידה צפויה במיוחד ברכבי בנזין, בעקבות הביקוש העולה ברכבים חשמליים.

בנוסף, עוד סיבה אפשרית לירידת מחירים היא כניסת היצרני הסינים לשוק הישראלי. היצרנים הסינים הופכים להיות שם דבר בשוק הרכב החשמלי הישראלי. עם מותגים כמו: byd, ג'ילי, sars, ליפמוטור וסקייול.

יחד עם התחרות העולה בשוק ועם עליות הריבית האחרונות.

הצרכן הישראלי הממוצע משתמש במימון לקניית רכב חדש. עליות הריבית מקשים מאוד על הצרכנים לקחת הלוואות גדולות בגלל יחס ההחזר. מה שעלול לגרום ליבואנים להעניק לצרכן תמריצים שיכולים לבוא בדמות הורדת מחירים.

לסיכום, התחזקות הדולר מול השקל בתקופה האחרונה מקשה על היבואנים להוריד מחירים. המשווקים מבינים, האינפלציה הגבוהה בישראל יחד עם עליית הריבית לא תורמת למכירת רכבים חדשים.

אז מה כדאי לעשות? לחכות או לקנות? התשובה תלויה בכם ובאופטימיות שלכם לגבי העתיד.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!