תפריט

באנו לבדוק: האם נסיעה ברכב חשמלי בטוחה יותר?

בעקבות הרכבים החשמליים הרבים שנוסעים על הכבישים בעולם, מעבר לזיהום סביבתי, האם יש יתרון בטיחותי ברכבים האלו? האם כדאי לחשוש מהתלקחות הסוללה? ומה משפיע על בטיחות הרכב החשמלי?

שוק הרכב הישראלי והעולמי נלהב מאוד מכניסת הרכבים החשמליים. ניתן לראות זאת לפי נתוני רכישת הרכבים החדשים. מדי שנה כמות הרכבים החדשים המונעים בחשמל עולה משמעותית.

יחד עם זאת מותגי רכב בינלאומיים רבים מצליחים כמו ג'ילי, טסלה ו-byd מפלסים את דרכם לצרכן הישראלי. אם חשבתם שרכב סיני לא יצליח בישראל, מהפכת הרכב החשמלי מוכיחה את ההפך הגמור. רכבי סינים הם בין רבי המכר בשוק הרכב החשמלי הישראלי.

היתרון הסביבתי כבר ברור לכולנו, אך האם כמו בזיהום אוויר הרכב החשמלי תורם גם לבטיחות?

משקל ומרכז כובד

סוללות הרכב החשמלי כבדות מאוד, מה שהופך את הרכב החשמלי לכבד מאוד ביחס לאחיו רכב הבנזין. כאמור, משקל כבד לרכב מקשה מאוד על העצירה ומגביר את הסיכון לפגיעה בזמן תאונה.

בשונה ממה שחושבים, סוללת הרכב החשמלי ממוקמת בתחתית הרכב (בדרך כלל במרכז) מה שבעצם משפר את היציבות ועוזר לרכב להיות יציב בפניות חדות ומונע אובדן שליטה.

מערכת בטיחות ברכב חשמלי

המומנט מגדיל את היכולת להימנע מתאונות

רכב חשמלי ידוע במומנט מידי ומהיר, בשונה מרכבי בנזין בהם מרגע הלחיצה על הדוושה הרכב מאיץ בהדרגתיות. הרכב החשמלי מאפשר האצה מהירה מאוד, מה שעוזר מאוד להיחלץ ממצבים מסוכנים או כדי לעקוף.

יתרון נוסף (יש שיאמרו חיסרון) הוא הצורך בטעינה. רכב חשמלי צריך טעינה בעמדות ציבוריות הלוקחת פי 5 יותר זמן מתדלוק רכב בעירה פנימית.

אנו רואים זאת כיתרון, מפני שבעל הרכב מבצע התרעננות מהנהיגה בזמן טעינת הרכב. נסיעה ממושכת יכולה להיות מעייפת מאוד.

בלאי מופחת וחיסכון בתחזוקה

בלימה רגנרטיבית בה משתמש הרכב החשמלי יעילה מאוד לשחיקת הבלמים ברכב. מערכת בלימה רגנרטיבית פועלת כך שהנהג מפעיל את הבלמים, האנרגיה הנוצרת מהבלימה מסייעת בטעינת הרכב. לכן, בלימה כזאת מפחיתה משמעותית את הבלאי במערכת הבלימה של הרכב. בכך מסייעת במניעת תאונות בעקבות כשל בברקסים, ובנוסף חוסכת בעלויות החלפת הבלמים. 

עלויות התחזוקה גם נמוכות (לא רק בעלות הנסיעה). ברכב החשמלי יש פחות רכיבים נעים כמו במנוע בעירה. לכן הסיכוי לתקלה במערכת ההנעה פוחת.

השקעה במערכות הבטיחות

כמעט כל רכב חשמלי מהמותגים המובילים ועד היצרנים הסינים כולל מערכת בטיחות מפתיעה ומתקדמת.

בין הפיצ'רים שלא מביישים רכבי יוקרה ניתן למצוא גם מערכת סטייה מנתיב, תאורה במראה המציגה האם אפשר לעבור נתיב או לא וכמובן בלימת חירום אוטומטית.

שימו לב, לא כל רכב חשמל עבר מבחני ריסוק. לכן אם אתם רואים את הבטיחות ברכב כערך עליון, שימו לב לנתון זה!

"הרכב החשמלי יכול להתלקח" - האם זה נכון?

המון מקרים שהועלו לרשתות החברתיות ואתרי החדשות, מספרים על התלקחויות של סוללות רכבים חשמליים. מה שעורר חשש בקרב הצרכנים (ובצדק). אך האם הרכב החשמלי הוא כל כך מסוכן?

סוללות הליתיום המניעות את הרכבים החשמליים יכולים להתלקח במקרים מסוימים, כמו: תנאי מזג אוויר קיצוניים, או במקרה של נזק או חבלה.

אבל חשוב לזכור שכמעט בכל מכשיר חשמלי שיש בו סוללה, הסוללה היא סוללת ליתיום ואינה נדלקת במהירות. למשל: טלפון סלולארי, מחשב נייד וכמובן סוללות. 

בהשוואה לרכבי בעירה פנימית, לא ניתן לראות ברכב החשמלי סכנה של ממש. דליפה של דלק או התלקחות המנוע בזמן תאונה היא גם מסוכנת, וגם מתממשת לעיתים. 

בכל אופן, ברכבים חשמליים יש הגנות רבות במערך הסוללה למניעת שריפות.

בשורה התחתונה, סוללות מהוות פחות סכנה בהשוואה לרכבים עם מנוע בעירה פנימית המונע על ידי דלק, אשר עלולים לחוות דליפה של דלק או להתלקח במהלך תאונה. 

ברכב חשמלי, לעומת זאת, מערך הסוללות כולל הגנות בטיחותיות מובנות כדי למנוע שריפות, והן מפוזרות בתחתית הרכב כך שיש פחות סכנה להתפשטות השריפה. 

כתוצאה מכך, ניתן לכבות התלקחות ברכב חשמלי הרבה יותר בקלות, בהשוואה לשריפה של דלק אשר עשוי להתפשט במהירות לחלקים אחרים ברכב.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!