רכב חשמלי בישראל
אם אתם חיים בכדור הארץ אין סיכוי שלא שמעתם על רכב חשמלי.
אותם רכבים שמתרבים בכבישי ישראל ומונעים ע"י חשמל.
אך נשאלת השאלה האם הם חיוניים לעתיד הרחוק שלנו? והאם הם יחדרו לשוק בחוזקה?
הכנו לכם סקירה על תחום הרכב החשמלי.
רכבי סולר ובנזין מורכבים מהמון חלקים, יותר מ2500 רכיבים נעים בכל רכב.
לעומת זאת במכונית חשמלית יש צורך ב20-25 חלקים בערך.
ידוע שחלקים נעים נשחקים עם הזמן ונהרסים בגלל התנועה התמידית.
לכן רכבים חשמליים עמידים יותר מרכבי בעירה.
לכן הם חסכוניים יותר בגלל שהם לא צפויות לבקר הרבה במוסך.
זה עוד בלי לדבר על החיסכון המשמעותי שבדלק.
חלקים כמו פילטר שמן, בוכנות המנוע, תושבות המנוע וכ"ו אינם קיימים.
לכן אין חשש מהתחממות יתר של המנוע ונזקים גדולים לטווח הארוך.
המון אנשים חושבים שבגלל שיש ברכב סוללה זו נקודת התורפה שלו.
אך ההיפך ישנם סוללות כמו במודל הטסלה S שכבר נסעו מעל 1000 קילומטר ללא טעינה.
בהשוואה לסוללות שהיו לפני כמה שנים שהיו לא עמידות כל כך.
אנו למדים שהסוללות לרכבים חשמליים מתייעלות ללא הפסקה משנה לשנה.
סוללת הרכב
עוד שאלה הנשאלת הרבה היא מה הוא אורך החיים של הסוללה?
רכב בעירה פנימי מצליח לסחוב עד 250,000 קילומטר בממוצע.
אם ניקח את טסלה להשוואה הסוללה שבה אמורה להגיע עד ל700,000 קילומטר(כמעט פי 3).
ישנם רכבים חשמליים שהצליחו להגיע ליותר ממיליון קילומטרים.
את הסוללה צריך לטעון בעזרת כבל טעינה לרכב חשמלי אשר הוא מחובר אל מטען יעודי לכך.
מה החיסכון של רכב חשמלי
לפי הפער בין מחירי הדלק למחירי החשמל, ההערכה היא שרכב חשמלי חוסר בממוצע 70% מצריכת הדלק ברכבי בנזין וסולר.
המחיר של הרכבים החשמליים בישראל הוא יחסית גבוה.
אך אנשים לא מסתכלים על עלות ההחזקה הכולל שחוסכת אלפי שקלים בשנה.
אם נקח לדוגמא נהג מונית שנוסע בממוצע 250 קילומטרים ביום עם רכב שטווח הנסיעה שלו הוא 300 ק"מ.
עלות הנסיעה היומית שלו ברכב חשמלי תהיה 25 שקל בממוצע.
נהגי המוניות יכולים להיות ברווח גדול מכניסת המכוניות החשמליות.
אך נראה כי תעשיית המוניות בכללי בדעיכה בגלל הדיבור על רכבים אוטונומיים.
מהם רכבים אוטונומיים?
רכבים אוטונומיים הם הדבר המדובר הבא, בכמה מקומות ברחבי העולם כבר אושר השימוש בהם.
רכבים אלו פועלים ע"י בינה מלאכותית ולא דורשים שוב מאמץ מצד הנהג.
עדיין קשה נורא לסמוך על רכב שנוסע לבד ללא נהג.
אך אנו מאמינים שבעוד כמה שנים תחום זה יתקדם ויהיה אפשר לסמוך על רכבים אוטונומיים בעיניים עצומות.
אם המכוניות החשמליות יכנסו חזק לשוק, גם איכות הסביבה שלנו תשתפר.
מכוניות חשמליות לא פולטות גזים רעילים כמו רכבי בעירה פנימית.
בנוסף אם יהיו רכבים אוטונומיים ציבוריים שלוקחים אנשים ממקום למקום מבלי שהם צריכים לנהוג.
להמון אנשים לא יהיה צורך ברכב משלהם והם יעדיפו לעלות על רכב ציבורי.
עולם כזה לא צפוי להיות בשנים הקרובות אך העתיד הוא ללא ספק חשמלי וירוק יותר.
לפי השמועות עד 2032 כמות הרכבים החשמליים תהיה זהה לזו של הרכבים עם מנוע הבעירה.
מפה הכל תלוי בלקוחות בשוק הרכב הישראלי והעולמי.
ככל שאנשים מבינים את היתרונות ברכבים המונעים בחשמל וירכשו לעצמם אחד, כך הרכבים החשמליים יכנסו חזק יותר לשוק ובמהירות.
לסיכום
אי אפשר שלא לדמיין את העולם הרכב בישראל חשמלי לגמרי.
אנשים בסופו של דבר יבינו את הכדאיות במעבר למכונית חשמלית משלהם.
גם מבחינת ההחזקה הנמוכה וגם מבחינת איכות הסביבה.