שיתוף

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on telegram

טעינת רכב חשמלי -כבל טעינה לרכב חשמלי

כבל טעינה לרכב חשמלי!

כבל טעינה לרכב חשמלי כאן יש את כל הסוגים?

אתם בטח כבר מבינים שנסיעה ברכב חשמלי עדיפה יותר מנסיעה ברכבי בנזין וסולר.

יכול להיות שאתם שוקלים לעבור לרכב חשמלי בקרוב מאוד.

אך אולי יש בכם עדיין חששות וחוסר וודאות לגבי טעינת רכב חשמלי וסוגי החיבורים.

 אנו יכולים להבין זאת…

אך אם תדעו קצת יותר תבינו שזה לא מסובך בכלל, אלא רק צריך להצטייד בהתאם לכבל טעינה לרכב חשמלי מתאים וזהו.

שוק הרכבים החשמליים מעלה הילוך, מה שהיה פעם בגדר חלום היום הופך למציאות.
מחקרים מראים שבעוד 6-7 שנים מספר הרכבים שמונעים ע"י סוללה יהיו שווים לרכבים המונעים ע"י מנוע בעירה.

מה כדאי לבדוק לפני שבוחרים כבל טעינה לרכב חשמלי?

כשבוחרים רכב חשמלי כדאי לבדוק את סוג החיבור שמגיע ברכב.

ישנם מספר סוגים של חיבורים אשר לכל אחד מתאימה עמדת טעינה שונה.

קיימות מספר סוגי כבל טעינה לרכב חשמלי : 

טעינה רגילה, טעינה מהירה וטעינה מהירה מאוד.

כאשר כל סוג הטעינה מושפעות מהקילוואט שלה.

בישראל עמדות טעינה לרכב חשמלי מהירות מספקות טעינה מהירה מאוד.

ההבדל בניהם משמעותי מאוד!!

הכנו לכם מדריך מפורט על מהירויות הטעינה ועל סוגי החיבורים. 

טעינה חשמלית

סוגי כבל טעינה!!

כבל טעינה רגיל.

טעינת רכב חשמלי רגילה היא הטעינה האיטית ביותר מבין כל סוגי הטעינות.

ההספק שלה נמוך ויהיה בערך 3.5 קילוואט.

בעמדת טעינה רגילה יכול לקחת בין 8-11 שעות כדי להגיע לסוללה מלאה(תלוי בסוג הסוללה).

בישראל רוב עמדות הטעינה אינן עמדות טעינה רגילות ואיטיות.

רובן המוחץ עמדות טעינה מהירות לרכב חשמלי.

עמדת טעינה רגילה מתאימה לאנשים שלא נוסעים הרבה ברכב ולא זקוקים לטעינה בטווח גבוה.

עמדת טעינה מהירה

טעינה מהירה היא הטעינה הנפוצה ביותר בעמדות הטעינה הביתיות וגם בחלק מהעמדות הציבוריות.

ההספק החשמלי שבהן יהיה גבוה מטעינה רגילה ויגיע ל7 עד-22 קילוואט.

לעמדת הטעינה המהירה לוקח בין 3-4 כדי להגיע לסוללה מלאה(תלוי בגודל הסוללה ובמטען הרכב)..

כבל טעינה לרכב חשמלי סוגים.

החיבורים ברכבים החשמליים שונים אחד מהשני.

לכן יש צורך בכבל טעינה לרכב חשמלי מתאים כדי להתחבר לעמדות הטעינה השונות.
בטעינה רגילה ומהירה ישנם 2 סוגי חיבורים: TYPE 1 ו- TYPE 2.

חיבור מסוג TYPE1 מגיע לרוב ברכבים אמריקאים ואילו הרכבים האירופיים לרוב יגיעו עם חיבור מסוג TYPE 2.

בעמדות הטעינה הציבוריות יש אפשרות להטעין עם שני סוגי החיבורים.

אך בעמדות הביתיות בדרך כלל יש רק סוג אחד של כבל טעינה לרכב חשמלי מתאים.

אין מה לדאוג ישנם מתאמים שיכולים לשמש את 2 סוגי החיבורים.

עמדת AC ו- DC

עמדות טעינה AC

בדרך כלל עמדות הטעינה הרגילות והמהירות יהיו מסוג AC.

עמדות אלו מטעינות את הרכב בהספק של עד 43 קילוואט.

סוגי עמדות טעינה אלו הן פשוטות יותר להתקנה ומחירן זול יותר מעמדות הDC.

בעמדות אלו המטען של הרכב מנהל את הטעינה, כלומר שהעמדה כאן רק כדי להגיד לרכב מה ההספק שהוא יכול לקחת ומשם הרכב מנהל את הטעינה לפי הגדרות היצרן.

ניהול הטעינה העצמאי של הרכב יכול לשמור על הסוללה מהתחממות יתר ע"י האטה אוטומטית של הטעינה ברגע שהיא כמעט מלאה.

עמדות טעינה DC

סוגי עמדות הטעינה המהירות הן מסוג DC, הספק הטעינה בהם יהיו מ 43 קילוואט ומעלה.

עמדות אלו יהיו יקרות יותר, גם בגלל ההספק וגם בגלל מורכבות ההתקנה שלהם.

בניגוד לעמדות הAC שניהול הטעינה מתבצע ע"י מטען הרכב.

כאן ניהול הטעינה מתבצע מתוך העמדה עצמה ולא מהרכב.

בגלל חוסר השליטה בטעינה מצד הרכב הסוללה יכולה להתחמם יתר על המידה וליצור בעיות בשימוש רציף.

לכן מומלץ לטעון את הרכב בעמדות DC רק במקרים בהם אין ברירה.

מטען מחובר לרכב חשמלי
עמדת טעינה מהירה מאוד

לעומת רכב בנזין שלוקח לתדלק דקות ספורות, ברכב החשמלי אחד החסרונות הוא זמן הטעינה לרכב חשמלי.

אך כדי להתגבר על זה פתחו מטען בהספק גבוה מאוד אשר יכול למלא את סוללת הרכב ל0 עד- 80% במהירות(בין 20 דקות לחצי שעה).

הטעינה בעמדה מהירה מאוד לא בריאה כל כך לרכב מכיוון שיכולה להזיק לסוללה בשימושים תכופים.

בחודשים האחרונים נראה כי יצרניות הרכב עובדות על טווח הנסיעה של הסוללות ופועלות כדי להעלות אותו.

מה שבעתיד אולי יכול לגרום לעמדות הטעינה המהירות מאוד להיות פחות רלוונטיות.

לכן אם אתם מתלבטים בין רכב עם טווח נסיעה גדול כמו הרנו זואי למשל לבין רכב עם אפשרות טעינה מהירה מאוד.

כדאי לבחור בטווח הסוללה ולא במהירות הטעינה. 

לעומת רכב בנזין שלוקח לתדלק דקות ספורות, ברכב החשמלי אחד החסרונות הוא זמן הטעינה.

אך כדי להתגבר על זה פתחו מטען בהספק גבוה מאוד אשר יכול למלא את סוללת הרכב ל0 עד- 80% במהירות(בין 20 דקות לחצי שעה).

הטעינה בעמדה מהירה מאוד לא בריאה כל כך לרכב מכיוון שיכולה להזיק לסוללה בשימושים תכופים.

בחודשים האחרונים נראה כי יצרניות הרכב עובדות על טווח הנסיעה של הסוללות ופועלות כדי להעלות אותו.

מה שבעתיד אולי יכול לגרום לעמדות הטעינה המהירות מאוד להיות פחות רלוונטיות.
לכן אם אתם מתלבטים בין רכב עם טווח נסיעה גדול כמו הרנו זואי למשל לבין רכב עם אפשרות טעינת רכב חשמלי מהירה מאוד.

כדאי לבחור בטווח הסוללה ולא במהירות הטעינה

מטען נייד לרכב חשמלי

המטען הנייד הנקרא גם "כבל סבתא" הוא סוג של מטען נייד לרכב חשמלי המתחבר לכבל החשמל הביתי והסטנדרטי.

מטען נייד לרכב חשמלי משמש בעיקר ככבל גיבוי.

מטען נייד לרכב חשמלי נמצא ברכב למקרי קיצון בדרך כלל.

למשל, למקרים בהם הסוללה נמוכה מדי בכדי להגיע לעמדת טעינה לרכב חשמלי.

יש לרכוש את עמדה זו בנפרד מכיוון שהיא אינה מגיעה עם הרכב. 

כדאי מאוד לרכוש את הכבל הזה למרות מחירו היקר מעט.

אנו מכירים לא מעט מקרים שבהם הכבל הציל אנשים מלהיתקע במקומות רחוקים ללא טעינה.

עמדות טעינה של רכב חשמלי טסלה

עמדות טעינה לרכב חשמלי טסלה משמשות רכבי טסלה בלבד.

הטעינה שלהם מתבצעת במטען DC המכונה סופר צארג הפועל בהספק של 120 קילוואט.

כמו כן כבל הטעינה והחיבור שלו יחודיים רק לרכבי טסלה.

כיום ניתן למצוא מספר עמדות טעינה לרכב חשמלי טסלה  ברחבי הארץ אך לפי הצפי במשך השנה יוספו עוד מספר עמדות באזורים שונים.

מטען מהיר לרכב חשמלי אאודי + כבל טעינה + מסך מגע ואפליקציה

3,200 ₪

מטען לרכב חשמלי אאודי +כבל טעינה תואם

2,300₪

עמדת טעינה לרכב חשמלי אאודי ללא כבל טעינה

1,400 ₪

עמדת טעינה לרכב חשמלי אאודי + מסך ואפליקציה

1600 ₪

מאמרים קשורים

מטען מכונית חשמלית

עמדות מתקדמות במחירים ללא תחרות!!

השאירו פרטים ותנו לנו לדאוג לכם להצעת מחיר חסכונית ומשתלמת במיוחד!

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!