האם הרכב החשמלי של אפל יחולל מהפכה בשוק הרכב החשמלי?
מי מאתנו לא מכיר את חברת "אפל" שהביאה לחיינו את האיפון ומשם הכל כבר היסטוריה.
אפל הוקמה ע"י סטיב גובס ומשם הוא לקח אותה להיות החברה בין הגדולות בעולם.
אין יותר מתאימה מחברת אפל ענקית הטכנולוגיה להביא אלינו רכב חשמלי עם נתונים מרשימים וביצועים חזקים.
בשנת 2018 הציע איילון מאסק לאפל להפוך לחברת רכב חשמלי.
אך הם סירבו האם זאת היתה טעות או שאפל יודעים הם עושים?
כמו שחברות רכב רבות ובראשם טסלה מוכיחות כל פעם מחדש, הרכבים החשמליים הם לא סתם רכב רגיל.
הם יוזמה טכנולוגית משכמה ומעלה.
רכבים אלו משתמשים בAI (בינה מלאכותית) ושואפים להסיע אותנו ממקום למקום באופן אוטומטי בלי להתאמץ.
השאיפה היא שבעוד כמה שנים נוכל לשלוט בחיים שלנו מבלי לבזבז את הזמן על נהיגה ולשמור על ערנות תוך כדי הנהיגה.
תהליך זה מתבקש ואנו מאמינים שהוא יקרה בעוד כמה שנים.
תחשבו על זה שתוכלו לנהל פגישות, לישון, לדבר בטלפון וכל זה תוך כדי נסיעה ברכב הפרטי שלכם.
בעקבות המהפכה המתחוללת בשוק הרכבים החשמליים, כל בעלי ההון מבינים שהתחום הזה הוא הדבר הבא.
גם חברת אפל רוצה לאכול מהעוגה.
לכן הם הוציאו הודעה שעד שנת 2024 הם יצאו אם רכב משלהם לשוק.
כמו שאנחנו מכירים את אפל היא הולכת לעורר סערה.
איך בדיוק הם מתקדמים ?
התכנון לרכב חשמלי אצל אפל לא התחיל בזמן האחרון.
הרעיון של אפל לרכב אוטונומי וחשמלי הופץ כבר בשנת 2014.
אפל ניהלה פרויקט בשם "פרויקט טיטאן" שבו ניסתה לייצר רכב חשמלי מאפס.
אך הוא כנראה לא צלח כל כך והם ביטלו אותו.
לפני 3 שנים אפל הבינו שהם צריכים מישהו שיוכל לפתוח להם את ברז היצירה והחליטו לגייס לעבודה עובד של טסלה לנהל את הפרויקט.
על פי גורמים באפל אפשר להבין שהחברה מוכנה ובעלת טכנולוגיה מספקת לייצר רכב חשמלי משלה, אך עדיין לא חשפו זאת.
אסור לנו לשכוח את המתחרה שיכולה לתת "נוקאאוט" לא קטן לאפל.
חברת אלפאבית סי (גוגל) שלא אוהבת להישאר מאחור.
אלפא הודיעה שהיא מתחילה לייצר מונית אוטונומית ללא נהג.
שתיקח אנשים ממקום למקום, דבר שהוא לא פחות מגאוני.
אי אפשר לדעת אם תעשה זאת בעצמה או שתיעזר ביצרנית רכב מוכרת.
לפי מקורות שונים בחברה, אפשר להבין שלא רק מונית היא השאיפה של אלפא.
אלא גם מכוניות פרטיות בייצור המוני לכל העולם.
שיתופי פעולה של אפל
אפל הבינה ששימוש רק בעובדים שלה יכול להביא תוצאות אך אולי לא מספיק טובות.
לכן הם גייסו עובדים מחברת פורשה, פולקסווגן וכמובן מטסלה.
השמועות מספרות שאפל כבר יוצרת קשרים עם חברות בתחום הרכב כדי להשיג טכנולוגיה נוספת ועזרה בפיתוח.
אפל פיתחה סוללה מתקדמת ששואפת להיות הרבה יותר טובה מהסוללה החשמלית המשמשת את ענף הרכב כיום.
טסלה גם קידמה את מהירות הטעינה של הסוללה כל שניתן בעזרת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי לקצר את הזמן שבו הרכב יהיה מוטען עד תום ובזמן קצר יותר.
הסוללה או בשמה "מונוסל" אוגרת לכאורה יותר אנרגיה לכל יחידת נפח משאר הסוללות הקימות היום.
למה אפל לא קנתה את טסלה?
בתחילת 2018 חברת טסלה הייתה בנקודת משבר ביצירת המודל שלה ל"טסלה 3".
באותה תקופה ניסתה להציע את החברה למכירה למנכ"ל אפל.
מאז שטסלה הפכה לציבורית והחלה להיסחר בבורסה.
היא הייתה חברה תנודתית מאוד ונחשה לחברה מסוכנת וספקולנטית.
איילון מאסק צפה במניה שלו מתרסקת ועולה כך שכנראה ברגע של משבר ניסה למכור את החברה.
אך אפל ויתרו על העסקה.
תנסו לדמיין מה היה קורה אילו טסלה הייתה בשליטת אפל ואיך היה נראה עולם הרכבים החשמליים כיום.
כל מה שנשאר לנו לעשות הוא לחכות 3 או 4 שנים ולראות את התוצאות של אפל.
אנו מאמינים שזה הולך לשנות את שוק הרכב העולמי ב180 מעלות.