תפריט

עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי

התקנת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי

אם אתם מחפשים לרכוש רכב חשמלי? או שכבר קניתם לכם אחד? אתם בטח מבינים שאין מנוס מהתקנת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי.

בעלי רכב חשמלי שמתקינים בביתם עמדת טעינה, מצליחים להנות מכל היתרונות שיש ברכב חשמלי באופן מקסימאלי.

אך נשאלת השאלה, מה אופן ההתקנה? מה היתרונות? האם אצלי אפשר להתקין עמדת טעינה?

באנו לעשות קצת סדר, ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף.

עולם הרכב החשמלי נמצא בשיאו, לא רק בישראל, גם בכל העולם. ישנם מדינות שבהם מעל 80% מהרכבים החדשים שעלו בשנה האחרונה לכבישים הם חשמליים (כמו נורבגיה לדוגמא). בישראל אמנם, שוק הרכב החשמלי צומח לאט לאט, גם בגלל חוסר פריסה רחבה של עמדות ציבוריות, וגם בגלל חוסר ידע בתפעול ותחזוקה הרכב. אך לפי הנתונים, מספר הרכבים החשמליים בישראל מכפיל את עצמו בכל שנה.

עמדת טעינה בצבע לבן
עמדת טעינה

מהי התשתית הנדרשת לביצוע התקנת עמדת טעינה ביתית?

בראש ובראשונה חשוב לדעת, את ביצוע ההתקנה חייב לבצע חשמלאי מוסמך בעל תעודה. כל אדם אחר אפילו אם הוא מבין בחשמל, אינו יכול לבצע את ההתקנה!

לא כל עמדה מתאימה לכל תשתית חשמל, לפי הספק המתח שתשתית החשמל שלכם מספקת, כך אפשר לדעת איזו עמדה תתאים לכם, לפי בדיקת הספק המתח הפנוי שנשאר לכם.

ישנם 2 סוגים של תשתיות נפוצות: תלת פאזי וחד פאזי

לסוג התשתית יש חשיבות רבה, בתלת פאזי הטעינה תתבצע במהירות גבוהה יותר, ואילו בטעינה חד פאזית המהירות תהיה פחות מהירה, כמובן שאין תשתית שהיא חובה כך שאפשר להתקין עמדה בכל סוג של תשתית.

בעמדות הטעינה הקיימות היום, יש אפשרות להתקין עמדות תלת פאזיות בתשתית חד פאזית ולהפך. מה שמאפשר לרכוש עמדה תלת פאזית אפילו אם החיבור שלכם כיום הוא חד פאזי. במהלך זה, תוכלו להגדיל בעתיד את לוח החשמל שלכם לתלת פאזי ולא תדרשו להחליף עמדת טעינה.

ישנן 2 סוגי עמדות טעינה : 22kw ו- 11kw.

רוב הרכבים החשמליים המלאים כיום יודעים לקבל טעינה ב-11kw, אך אנו ממליצים ללקוחות שלנו לבצע בביתם התקנה של עמדת טעינה 22 kw. למה? כי מנקודת הנחה שלנו, בעוד מספר שנים הרכב הנוכחי יוחלף והרכבים הבאים שיצאו, רוב הסיכויים שיוכלו לקבל הספק טעינה של 22kw. לכן בעת החלפת הרכב לא יהיה צורך בהחלפת עמדת טעינה.

מהו תהליך ההתקנה?

התהליך של התקנת העמדה לא מסובך מדי, מה שנדרש לבצע הוא העברת תשתית חשמל מלוח חשמל אליו מתחברים ועד למיקום עמדת הטעינה המבוקש. 

על מנת לקבל אינדיקציה למחיר ההתקנה, ניתן לבצע סקר דיגיטלי בו מערכים את המרחק במטרים מנקודה א' לנקודה ב'. לאחר סקר זה, המתקין בונה תכנית עבודה שעל פיה תשלח הצעת מחיר לסגירה. לאחר אישורכם, אפשר להתחיל בעבודה.

העבודה כוללת התקנת מפסק חצי אוטומט וממסר פחת בלוח החשמל, והעברת קו ישיר מהלוח עד למקום ההתקנה של העמדה. במידה והתקנה היא בבית משותף והחיבור הוא ללוח החשמל של הבניין, יש להתקין מונה כדי לבצע מעקב על הטעינה על מנת לבצע חיוב של הדייר על הטעינה. כמובן שכל העבודה מתבצעת בצורה יסודית, תוך שמירה על אסטטיות ואיכות התקנה גבוהה מאוד.

בסוף ההתקנה תקבלו הסבר מפורט על אופן תפעול העמדה, על מנת שתדעו לתפעל אותה ולא תתקעו ללא אופציית טעינה.

מה היתרונות בהתקנת עמדת טעינה ביתית?

עמדת טעינה מספקת המון יתרונות לבעלי רכבים חשמליים, אם תנסו לשאול בעלים של רכב חשמלי איך הוא היה מסתדר ללא עמדת הטעינה הביתית שלו.

רוב הסיכויים שהתשובה הייתה "לא מצליח להסתדר".

להיות בעל רכב חשמלי ללא עמדת טעינה, יכול להוביל לקשיים רבים בנסיעה שוטפת ברכב.

הבאנו לכם מספר יתרונות בולטים:

  •  נוחות מרבית – עמדת הטעינה הביתית היא מוצר שבא לשפר את איכות החיים של בעלי הרכב החשמלי ולהפוך אותם לקלים ופשוטים יותר.
    בעל רכב חשמלי ללא עמדת טעינה, תלוי כל הזמן בפתרונות טעינה חיצוניות, כמו עמדת טעינה ציבורית למשל. אך במקרה שממהרים לעבודה בבוקר ואין הרבה זמן, לגלות שאין הרבה סוללה וצריך לעצור בדרך במשך 20 דקות, מבינים שעמדת טעינה ביתית הוא חלק בלתי נפרד.
  •  מחיר – ברור לכולנו שנסיעה ברכב חשמלי זולה יותר מנסיעה ברכב עם מנוע בעירה, אך גם בטעינה חשמלית יש סוגי טעינה ומחירי טעינה שונים. עמדות טעינה ביתיות הן זולות בטעינה בעמדות ציבוריות מהירות.
    כך שאת המחיר הכי נמוך על הנסיעה משלם בעל עמדת טעינה ביתית.
  • סוללה בריאה יותר – נכון שסוללות הליתיום המותקנות כיום ברכבים חשמליים עמידות מאוד, אך יש מספר דברים שיכולים לשמור על הסוללה לטווח ארוך. אחד מהם הוא טעינה בעמדת טעינה ביתית.
    טעינה בעמדות מהירות באופן קבוע יכול לגרום לנזק לסוללה בשימוש מתמשך. לעומת זאת בעמדת טעינה ביתית המתח נמוך יותר ומונע התחממות של הסוללה ונזקים בטווח הארוך.
  • אין ספק שעמדת טעינה ביתית משתלמת מאוד ומביאה המון יתרונות לבעליה, צרו אתנו קשר עוד היום לתיאום התקנה עם המתקינים הטובים בארץ ובמחיר שווה לכל כיס.

סוגי עמדות טעינה

ההבדל העיקרי בין עמדות הטעינה, בא לידי ביטוי בקצב הטעינה שלהם. 

כיום יש שני סוגים של טעינה, AC ו – DC.

עמדת טעינה AC (רוב עמדות הטעינה הביתיות) היא העמדה האיטית יותר.

זמן הטעינה הממוצע בעמדה זו יהיה בין 4-8 שעות בהתאם לסוג הרכב.

עמדות אלו נפוצות בבתי מגורים, קניונים, משרדים ועוד מקומות בהם הטוען נוהג לבלות במשך זמן ממושך. עמדות אלו בריאות יותר לסוללה מעמדות DC.

עמדות מסוג DC יהיו מהירות יותר. משך זמן הטעינה הממוצע בעמדות אלו עומד על בין חצי שעה לשעה עד ל80%. 

בגלל הזמן המהיר הם מוצבות בדרך כלל במקומות שבהם לא עוצרים לזמן ארוך, כמו תחנות דלק ונקודות ריענון.

חשוב לזכור, טעינה בעמדת טעינה ציבורית באופן קבוע יכולה לגרום לסוללה נזק בטווח הארוך!

לרוב העמדות אשר יהיו מותקנים בבתים הם עמדות טעינה מסוג AC, אך לא מעט אנשים עם לוז צפוף בוחרים להתקין בביתם עמדת טעינה מסוג DC.

אנחנו ב-"Charging point" מספקים ומתקינים את כל סוגי העמדות, מכל סוג עמדה יש לנו מגוון סוגים. 

צרו אתנו קשר ותנאים עבורכם את עמדת הטעינה האידיאלית בעבורכם.

כמה עולה התקנת עמדת טעינה ביתית?

המחיר הממוצע של התקנת עמדת טעינה ביתית הוא בין 1,500 ש"ח עד-3,000ש"ח.

המחיר אינו קבוע ומשתנה בהתאם לסוג ההתקנה ולתנאי השטח.

ברוב ההתקנות אין כל תוספת במחיר, אך במקרים יוצאים מן הכלל, לדוגמא:

מרחק רב מדי בין עמדת הטעינה ללוח החשמל או העברת הכבל מעל קיר גבס וכ"ו המחיר יעלה.

במחיר הבסיסי כלול בדרך כלל התקנה של 20-30 מטרים של כבל, במקרים אחרים יהיה תוספת קטנה במחיר.

עמדת טעינה ביתית

למה לבחור אותנו?

אנחנו ב-charging-point מאמינים שלקוח שמקבל שירות טוב הוא לקוח מרוצה. 

לכן אנו משקיעים את כל מאמצינו על מנת לספק לכם את השירות האדיב והטוב ביותר!

אנו חושבים שכל בית בישראל צריך להיות שותף למהפכת הרכב החשמלי בארץ.

אנו עושים ככל שביכולתנו לתת לכם את המחירים הכי זולים בארץ!

נבחרת המתקינים שלנו, כולם חשמלאים מוסמכים, יעמדו לרשותכם בכל עת ובכל רחבי הארץ ויפעלו לתת לכם את השירות הטוב ביותר.

מה המחיר של עמדת טעינה ביתית?

ישנם סוגים רבים של עמדות טעינה ביתיות, זולות ויקרות יותר. השאלה איך לבחור עמדת טעינה לרכב חשמלי צריכה לקחת בחשבון מספר פרמטרים כמו: נתוני הטעינה של הרכב, האמפרים בלוח החשמל אליו מתחברים והאם יש צורך בפיצ'רים כלשהם כדי להקל על הטעינה בבית.

המחיר לעמדה מתחיל ב- 1,500 ש"ח ויכול להגיע לעד 2,300 ש"ח לעמדה מנוהלת עם יכולות סליקה.

המשתנים המשפעים על מחיר העמדה הביתית הם אפליקציה, צ'יפים לפתיחת טעינה, הספק הטעינה, אורך כבל הטעינה מהעמדה ועד לרכב, יכולות ניהול עומסים ועוד.

כמה תעלה טעינה בעמדת טעינה ביתית?

אין ספק שעמדת טעינה ביתית היא פתרון הטעינה הזול ביותר, אבל כמה היא עולה בדיוק?

אין מחיר מדויק מכיוון שהמחיר תלוי בסוג הרכב שברשותכם. טווח המחירים ינוע בין 25 ש"ח ל-50 ש"ח לטעינה מ-0% ל- 100%. 

המחיר מושפע מגודל הסוללה של הרכב כפול המחיר לקילוואט חשמל. כלומר, במידה וסוללת הרכב בגודל 60 קילוואט והמחיר לקילוואט חשמל הוא 0.63 ש"ח. המחיר לטעינה מלאה הינו 37.8 ש"ח (60X0.63=37.8).

בשורה התחתונה אם רכשתם רכב חשמלי ואתם רוצים לצמצם כמה שיותר בעלויות ובבזבוז זמן בטעינה בתחנות דלק, אין ספק שעמדת הטעינה הביתית היא פתרון מעולה.

אנו חורטים על דגלנו להביא את מהפכת הרכבים החשמליים לכל בית בישראל. חברתנו מבצעת התקנות ע"י מתקינים מנוסים בעלי וותק בפריסה ארצית. בואו להיות חלק מאלפי לקוחות מרוצים ותיהנו משירות אדיב ואחריות מלאה בכל שלבי ההתקנה.

שאלות נפוצות

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!