תפריט

מהם 4 המגמות החמות ביותר בשוק הרכב החשמלי?

המגמות שצפויות לשנות את עולם הרכב החשמלי בשנים הקרובות: איך הן צפויות להשפיע עלינו?

האם המגמות העולות בשוק הרכב החשמלי יכולות להשפיע עלינו?

מלחמת חרבות ברזל רק בתחילתה וכבר עכשיו אין לדעת ממה יהיה מושפע עתיד הרכבים החשמליים. חוסר הוודאות במשרד האנרגיה ובמשרת התשתיות הישראלי לא מוסיף תקווה כלשהי. אם נסתכל אחורה לתקופה של לפני המלחמה, הצפי של משרד האנרגיה עמד על מעל מיליון רכבים חשמליים בישראל עד סוף 2030.

ניתן לראות עליה חדה ברכישת רכבים חשמליים בשנתיים האחרונות. מדובר על זינוק של כ-200 אחוזים! ואם לוקחים בחשבון את החידושים בתחום הרכב החשמלי וכמובן את העובדה שעד סוף 2030 כמעט שליש מהרכבים בישראל יהיו חשמליים. כנראה שתחום הרכב החשמלי כאן כדי להישאר.

במאמר זה נציג לכם את 5 החידושים בתחום הרכבים החשמליים בישראל ובעולם. בשוק מתפתח כמו שוק הרכב החשמלי, מן המתבקש שחידושים טכנולוגיים לא יפסיקו להגיע. אז בואו לא נדבר יותר מדי ונציג לכם את החידושים.

טעינה מ-0 ל-100 במהירות

כיום ניתן לטעות את הרכב החשמלי ב-2 דרכים: טעינה ביתית (איטית) וטעינה מהירה (ציבורית). כאשר בעמדה ביתית לוקח בין 5 ל-8 שעות כדי לבצע טעינה מ-0 ל-100. אבל בעמדות ציבוריות, זמן הטעינה מגיע לעד שעה אחת בלבד. גם השעה הזאת היא נטל על בעלי רכב חשמלי, ההמתנה שעה בתחנת דלק או בסתם עמדה ברחוב מעכבת ומשעממת. לפי פרסומים, יצרניות הרכב רק מנסות לשפר יותר ויותר את זמן הטעינה ואת טווח הנסיעה. יצרנית סינית כבר פרסמה שהיא מעריכה שתוכל לקצר את זמן הטעינה ל-15 דקות, בעזרת יכולת קירור מיוחדת של הסוללה. אין ספק שהצהרות מצד יצרניות הרכב לגבי הסוללות יש, רק ניתן להמתין ולראות מה מתפתח.

הגדלת טווח הנסיעה: סוללת ליתיום אוויר

חרדת הטווח היא אולי החסם הגדול ביותר בהחלטת המעבר לרכב חשמלי. כיום, טווח הנסיעה של הרכבים הוא בין 350 ק"מ ל- 500 ק"מ בין טעינות. טווח הנסיעה הקצר יחסית, מקשה על בעל הרכב לבצע נסיעות ארוכות. מציאת עמדת טעינה ציבורית בכל מקום הוא קשה ולכן לחרדת הטווח יש מקום גדול. המטרה הבאה של יצרניות הרכב הוא הגדלת הטווח לפחות ל-1,000 ק"מ. ברגע שהטווח יהיה כזה בטעינה אחת אפשר לנהוג לאילת או לצפון בלי חרדות ודאגות מטווח הנסיעה. 

אחת הפתרונות בנושא היא סוללת ליתיום אוויר. מדענים מצאו שדחיסת האנרגיה בסוללות הליתיום אוויר היא מהגבוהות ביותר. פיתוח סוללה ניסיונית הוביל למציאה שאכן זה עובד, 1,000 מחזורי סוללה נבדקו  והדביקה עברה בהצלחה. אבל עדיין יש צורך בהשקעה ובפיתוח נוסף כדי לייצר את המוצר בייצור המוני.

נהיגה אוטונומית

לנהיגה אוטונומית יש חשיבות רבה באיך יראה העתיד של עולם התחבורה העולמי. רכבים אוטונומיים הם גיים ציינג'ר רציני בכל שוק הרכב. מכוניות, מוניות ואוטובוסים אוטונומיים נראה לנו כחלק מסרט מדע בדיוני. אבל כנראה שבשנים הקרובות נתחיל לראות פיתוחים משמעותיים בשוק הזה. 

חברת מרצדס הפכה ליצרנית הראשונה שמציעה נהיגה אוטונומית ברמה 3. רמה 3 משמעותה אפשרות תאורטית להוריד את העיניים ולעזוב את הידיים מההגה. כרגע האפשרות מוגבלת רק לכבישים מהירים יעודיים תוך שמירה על מהירות קבועה המצויינת בחוק.

המערכת האוטונומית מורכבת ממצלמות ומחיישנים מתקדמים. יחד הם מסוגלים ליצור תמונה תלת מימדית של סביבת הנהיגה. רמת הדיוק המקובלת בתעשייה הינה רמת דיוק של מטר אחד. לעומת זאת פה, רמת הדיוק היא של סנטימטר אחד. 

כמובן שיש דרך לא קצרה ודרושים פיתוחים רבים כדי שנסיעה אוטונומית תהיה מונגשת בכל רכב בחופשיות. לצורך כך נדרש הבנה של המערכת לכבישים מסויימים, לרמזורים, לנתיבים ולהולכי רגל. כנראה שבשנים הקרובות נראה המון פיתוחים בתחום. אבל כנראה שלא נוכל לעזוב את הידיים והרגליים מההגה והדוושות בזמן הקרוב.

ייצור ירוק וידידותי יותר לסביבה

אחת הסיבות לרכישת רכב חשמלי היא שהרכב ידידותי לסביבה. אבל ייצור הרכב והסללות לא ירוק כל כך. עם קצת מאמצים מצד היצרניות, אולי אפשר להפוך את תהליך הייצור לירוק יותר. ניתן לראות יצרניות שמתחילות להשתמש בסיבי פחמן הניתנים למחזור. היתרון בסיבי פחמן הוא מעלה את היעילות האנרגטית ומפחית ממשקלו של הרכב החשמלי.

בשורה התחתונה, הרכב החשמלי כיום הוא בעל טכנולוגיה מעולה. ואם חושבים על כך שעם השנים זה משתפר ומתייעל, כל מה שנשאר הוא להמתין לחידושים הבאים ולהתרשם מהטכנולוגיה הבאה.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!