תפריט

למה המחירים הגבוהים של הרכבים חשמליים לא יורדים?

שוק הרכב החשמלי כובש את העולם בסערה, עשרות דגמים חדשים ומשוכללים מקודמם מושקים בעולם. כמו שמקובל בעולם (וגם בישראל) הוצאת דגמים חדשים גוררת תחרות מחירים ומובילה לירידת מחירים בשוק. אבל בישראל כמו בישראל המצב במחירי הרכב החשמלי לא מזהיר. היבואנים אינם מורידים מחירים. מחיר המחירון נשאר גבוה, מה שגורם נזק ישיר לצרכן. 

כניסת הרכב הסיני לישראל סוקרה כמעודדת תחרות, הרי מחירי הרכב החשמלי הסינים זולים יותר. מה שאמור לגרום לתחרות והורדת מחירים. בסין יצרני הרכב נמצאים בתחרות מבורכת שמובילה להורדת מחירים. אך בישראל אין שום הוזלה, היבואנים של החברות הסיניות קובעות את המחיר. והמחיר יורד רק בעזרת מבצעים והוזלות, אך המחיר הרשמי נשאר גבוה.

השאלה הנפוצה היא: "מה אכפת לנו שהמחיר הרשמי לא יורד, אם יש הנחות והוזלות על המחיר הרשמי?

 שאלה מצוינת, הרי שזה כביכול לא משנה מה מחיר המחירון, כל עוד הרכב נמכר בהנחה ממחיר המחירון הרי שהמחיר נמוך. זה לא מדויק, ברגע שמחיר המחירון גבוה הוא מייקר דברים נוספים הקשורים ברכב, למשל: במקרה של תאונה, ברגע שהמחירון גבוה הוא מקטין את הסיכוי שהרכב יוגדר כטוטאל לוסט. בנוסף גם חלקי החילוף הם נגזרת של מחירון הרכב. 

המקום בו נמצא שוק הרכב החשמלי במדינת ישראל מסקרן. במבט על סין או ארה"ב התחרות בין היצרנים גוברת ומובילה לירידת מחירים. העולם לא ציפה שיצרנים סינים יוכלו לייצר מכוניות חשמליות מתקדמות במהירות כזו. 

בדומה לשוק הסלולר שבו ברגע שיוצא דגם מדור חדש הדגם הישן יותר יורד במחיר כמעט באופן אוטומטי. 

אנו מצפים משוק הרכב להתנהג באותה דרך. אבל יש רצוי ויש מצוי.

כידוע חברות הליסינג מחכות לירידה בביקוש בקרב צרכנים פרטיים, כדי להכניס את הרכבים לציי הרכב שלהם. בחודשים האחרונים דיווחו היבואנים על ירידה בביקוש לרכבים חשמליים בקרב הצרכן הפרטי. כמובן העליה בביקוש אצל חברות הליסינג גבר.

הורדת המחירים על מכוניות חדשות אצל יבואני הרכב, כרוך בסיכון של חוסר ביקוש אצל חברות הליסינג. ניתן לראות דוגמא אצל טסלה למשל. לאחר ירידת המחיר הדרסטית טסלה כמעט מוחרמת אצל חברות הליסינג.

רכב חשמלי מחיר

חברות הליסינג תופסות נתח שוק רחב, היבואנים יודעים שברגע שהם מורידים מחירים לצרכן הפרטי ציי הרכב לא יחבבו זאת.

בניגוד ל-byd וג'ילי הסיניות שהפכו לרב מכר בקרב צרכני הרכב, ישנם יצרניות שאינם מצליחות ומכרו רק מאות יחידות השנה. השיווק האגרסיבי אינו עוזר, אבל המחירים? המחירים עדיין לא יורדים. דוגמא לכך אפשר לראות אצל יבואני המכוניות הסיניות הקטנות והחשמליות. היבואן אינו מוזיל את המחיר, אך הרכבים נמכרים בהנחה והוזלה ללא הנחה רשמית במחירון הרכב.

בשורה התחתונה, יבואני הרכב לא ימהרו להוריד מחירי שוק. וקשה להאמין שהצרכן הישראלי יוכל לרכוש רכבים חשמליים שמחירם אינו מושפע המתחרות והביקוש בשוק.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!