תפריט

כיצד תעקבו אחר הוצאות הטעינה של הרכב החשמלי שלכם

קניתם רכב חשמלי? קודם כל ברכות. הרכב החמלי חסכוני לעומת רכב בעירה פנימית, אך למרות זאת יש עדיין עלויות טעינה. איך תוכלו לעקוב אחרי הוצאות הטעינה ביעילות? כל התשובות כאן.

העובדה שתחזוקת רכב חשמלי זולה יותר וכמובן בעלויות הנסיעה היא ברורה. אבל עדיין יש הוצאות על טעינה בעמדות ביתיות או ציבוריות. בעלי רכב חשמלי יודעים שכאשר טוענים את הרכב במספר עמדות ציבוריות ובנוסף לזה גם בבית. קשה מאוד לעקוב אחרי הוצאות הטעינה הכלליות. הבאנו לכם כמה טיפים שיסייעו לכם לעקוב אחרי ההוצאות הכלכליות בטעינת הרכב שלכם.

מהן שתי אפשרויות בטעינת הרכב?

חשוב לדעת את אפשרויות הטעינה העומדות בפניכם, לפני שחושבים על איך לעקוב אחרי ההוצאות. ישנן שתי אפשרויות, טעינה ביתית וטעינה ציבורית.

טעינה ביתית יכולה להתבטא בשני אופנים, עמדת טעינה המחוברת ללוח הביתי ועמדת טעינה המחוברת ללוח משותף. לעומת זאת, טעינה ציבורית הינה טעינה בעמדות חיצוניות ע"י מפעיל אחד או מספר מפעילים שונים. 

עמדות אלו נפוצות יותר בדרכים, רוב הנהגים משתמשים בהם בנסיעות רחוקות. למשל בנסיעה לאילת או בשהייה בצימר בצפון. עמדות אלו מאפשרות טעינה במהירות גבוהה ומעקב באמצעות אפליקציית המפעיל.

הדרך הפשוטה: עשו רשימת הוצאות

עשו לכם רשימת הוצאות, זו הדרך היעילה והפשוטה ביותר למעקב אחרי תשלומי הטעינה שלכם. תוכלו לעשות רשימה באמצעות פתקים בטלפון הנייד או באמצעות יומן. כדאי לציין את תאריך הטעינה, משך זמן הטעינה, המיקום ואת צריכה החשמל או עלות הטעינה. 

אם אתם טוענים בבית, שימו לב לתעריפי החשמל שלכם לכל קילוואט. במידה ויש לכם הנחה בשעות השפל ציינו זאת ובדקו את שעות ההתחלה והסיום של העמדה.

אל תתפשרו על עמדת הטעינה הביתית

בעקבות גל הרכב החשמלי ששוטף את ישראל, תוכלו למצוא פריסה רחבה של עמדות ציבוריות. אבל אם יש לכם אפשרות להתקנה של עמדה בחניה שלכם, אל תחשבו פעמיים. לא רק שמחיר הטעינה הביתית זול יותר, גם אפשר לעקוב אחרי ההוצאות בקלות. 

בזמן שטעינה בעמדות ציבוריות תלויה בהמון אפליקציות של מפעילים. עמדה ביתית מתקדמת תעזור לכם לעקוב אחרי צריכת החשמל ביעילות. אם אתם לא נוסעים ביום יום שלכם נסיעות ארוכות, רוב הסיכויים שלא יהיה לכם צורך להשתמש בעמדות ציבוריות.

ההזנה של עמדת הטעינה הביתית משנה את אופן המעקב אחרי הוצאות הטעינה. במקרים בהם העמדות מחוברות ללוח החשמל הפרטי של הדייר. תשלום החשמל נכלל בתשלום החודשי הכולל של הדירה. ואפשרויות המעקב הן ע"י מונה חיצוני המותקן בקו או באפליקציה חכמה השומרת נתוני צריכה (בעמדות מתקדמות יותר). לכן חשוב לבחור עמדה חכמה עם יכולת שמירת נתוני טעינה.

במקרים בהם העמדה מחוברת ללוח ציבורי, ברוב המקרים יהיה מונה על מנת להתחשבן עם וועד הבית על עלויות הטעינה. גם במקרים כאלו עמדה השומרת נתוני צריכה ויכולה להציג נתונים לפי חודש או יום עדיפה יותר.

ברוב האפליקציות של עמדות הטעינה הביתיות, יוצג מספר הקילוואט שהרכב צרך במהלך החודש האחרון. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לקחת את מספר הקילוואטים ולהכפיל בעלות לקילוואט שאתם משלמים.

מעקב אחרי אפליקציות המפעילים

במידה ואין לכם עמדת טעינה ביתית או שאתם עושים המון נסיעות ארוכות, אתם משתמשים בעמדות ציבוריות. פתיחת הטעינה ברוב העמדות הללו היא ע"י אפליקציה ייעודית של המפעיל. 

נתוני החיוב והצריכה שלכם יופיעו באפליקציה, כך שתוכלו להיכנס בכל זמן נתון ולראות את עלויות הטעינה. כדי לחסוך את הכניסה לכל האפליקציות פעם בחודש כדי לבדוק מה העלויות לכל מפעילה. תוכלו לרשום לכם את המידע לאחר כל טעינה, כך שהכל יהיה מרוכז לכם ברשימה אחת מסודרת.

לסיכום, לא משנה אם אתם טוענים בבית, בציבורי או בשניהם במקביל. כדאי לכם להכין רשימה מסודרת של כל טעינה וטעינה. ברשימה תכללו את יום ותאריך הטעינה, את מיקום הטעינה ואת המחיר. 

בנוסף, הקפידו לבחור עמדת טעינה ביתית מתקדמת עם אפשרות למעקב אחרי הצריכה החודשים או השבועית. 

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!