תפריט

טעינת רכב חשמלי בחניון תת קרקעי

התקנת עמדה לטעינת רכב חשמלי בחניון תת קרקעי כדאי?

רוב הישראלים שיש להם חניה בטאבו היא תהיה בחניון תת קרקעי. דיירים בבניין עוברים לרכב חשמלי ומבצעים התקנת עמדה לטעינת רכב חשמלי בחניון התת קרקעי בביתם.

בניגוד אליהם המון אנשים רוצים להתקין בחניון התת קרקעי בביתם עמדה לטעינת הרכב החשמלי בביתם, אך לא יודעים מה התהליך. יש לכם חניון תת קרקעי ואתם רוצים להתקין בו נקודת טעינה לרכב החשמלי שלכם?  האם זה אפשרי ? מה המחיר? הכנו לכם את כל התשובות.

טעינת רכב חשמלי בחניון תת קרקעי, מה היתרונות?

כל אדם בעל רכב חשמלי ועמדת טעינה פרטית, יכול לתאר את חיי לפני ואחרי.  יש המון יתרונות בעמדה מתחת לבית. לא רק שהנסיעה ברכב חשמלי היא יותר שקטה מרכב בנזין, יותר חסכונית, ויותר ידידותית לסביבה שלנו. בעלים של רכבים חשמליים יעידו שהמעבר מרכב בעירה שיש לתדלק אותו כל כמה זמן בתחנת דלק משנה את חייהם. 

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בחניון הבניין מאפשרת לכם לא להתעכב בבוקר בתדלוק הרכב לפני העבודה. אלא שהרכב נטען במהלך הלילה, כך שקמים בבוקר לרכב עם סוללה מלאה שמוכן לנסיעה ארוכה.

בנוסף לכך, המחיר של טעינת הרכב החשמלי זולה בהרבה מתדלוק רכב בעירה. חשוב לזכור שאם יש לכם רכב חשמלי הטעינה בבית שלכם תחסוך לכם ללכת לטעון בעמדות טעינה ציבוריות. הטעינה בעמדה ביתית היא הזולה ביותר מכל אפשרויות הטעינה של הרכבים החשמליים. זאת מפני שהתשלום מחושב לפי עלות הקילוואט שעה אותו אתם משלמים לחברת חשמל בחשבון החשמל הפרטי שלכם.

עמדת טעינה פרטית בחניון = נוחות, חיסכון והתנהלות קלה יותר עם הרכב החשמלי שלכם!

האם זה חוקי להתקין עמדת טעינה לרכב בחניון?

אחד מהלבטים העיקריים בקרב נהגים הבודקים אפשרות לעבור לרכב חשמלי. הוא עצם העובדה שהחניה הפרטית שלהם נמצאת בחניון תת קרקעי, והם חוששים מבעיות כמו: איך מעבירים את החשמל? או האם זה חוקי?

ברוב המקרים אין שום בעיה שיכולה להפריע להתקין עמדה לטעינת רכב חשמלי בחניון תת קרקעי, זה חוקי ב- 100%. אבל כמובן שיש להודיע לוועד הבית ולקבל את אישורו כדי למנוע אי נעימות בעת ההתקנה.

במקרים בהם הדייר אינו מודיע לוועד הבית ולדיירים על ההתקנה, יכולים להתרחש מצבים לא נעימים כמו דיירים שצועקים על המתקינים שלנו או מסרבים לתת להם לעבוד. לכן, אישור ועד הבית ועדכון הדיירים הוא חובה, גם כדי לא ליצור ויכוח מול הדיירים שיכול להיגמר בתביעה.

כמו שרכב בנזין תלוי בדלק, כך הרכב החשמלי תלוי בטעינה, חרדת טווח הנסיעה מלווה את רוב בעלי הרכבים החשמליים. אבל טעינה בבית מסירה את הדאגה הזו בנסיעות עירוניות ובין עירוניות. מפני שבכל בוקר הסוללה תהיה כ-100% ואין צורך לחשוב כל הזמן איפה לטעון את הרכב לפני שהסוללה תגמר.

מאיפה מקבלים הזנה לעמדה בחניון תת קרקעי?

בעת התקנה של עמדת טעינה בחניון, יש מספר דרכים לחיבור העמדה. עמדת הטעינה חייבת להיות מוזנת ישירות מלוח חשמל ללא צרכנים נוספים בדרך. כלומר, חיבור קו ישיר מלוח החשמל ועד לעמדת הטעינה המוגן בפחת וחצי אוטומט נפרד.

ישנן שלוש אפשרויות לחיבור והזנה של עמדת טעינה בחניון: 

1. חיבור ללוח החשמל הציבורי של הבניין – באפשרות זו מחברים את הזנת העמדה ללוח הציבורי, הלוח שאליו מחוברות המעליות, התאורה והאינטרקום. מתקינים בלוח מונה המודד את צריכת החשמל של העמדה בלבד. המונה מאפשר התחשבנות מול ועד הבית על עלויות הטעינה של עמדת הטעינה. אפשרות זו היא הזולה ביותר בדרך כלל, מפני שלוח החשמל הציבורי נמצא לרוב בקומת החניון ואין צורך בפריסת תשתית ארוכה. יתרון נוסף בחיבור ללוח החשמל הציבורי הוא שאינו מעמיס על הלוח הביתי של הדייר ומונע עומס עתידי על לוח החשמל הביתי.

2. חיבור למונה החשמל בחדר המונים – באפשרות זו מחברים את ההזנה לחדר המונים של הבניין הנמצא בדרך כלל בקומת הכניסה או בחניון. המונה הזה הוא מונה של חברת החשמל, לוועד הבית ולדייר אין מפתח לפתיחת המונה. לכן, חיבור זה מצריך מעורבות של חברת החשמל ופתיחת קריאה לתינוק המונה. חיבור עמדת טעינה למונה החשמל של חברת החשמל מאפשר תשלום על הטעינה בחשבון החשמל הביתי. כאילו חיברתם את עמדת הטעינה ישירות ללוח הביתי, רק ללא הצורך להעביר כבל עד לבית עצמו.

3. חיבור העמדה ללוח החשמל הביתי בדירה – באפשרות זו מחברים את העמדה ללוח שבתוך הבית, משם יורדים עם תשתית עד לקומת החניה ומשם ממשיכים עם התשתית עד למיקום העמדה הרצוי בחניה הפרטית. בדומה לחיבור למונה החשמל גם כאן התשלום על הטעינה יהיה חלק מחשבון החשמל הביתי שלכם. אפשרות זו עדיפה רק במידה ומונה החשמל באותה הקומה של הדירה ולא בחניון או שהדירה בקומה נמוכה וכך הוספת מטרים בודדים יהיו זולים יותר מפיצול המונה מול חברת החשמל.

בבטיחות בהתקה חשובה מאוד!

חיבור עמדת טעינה לרכב היא עבודה במתח גבוה, לכן יש להקפיד על התקנה כחוק ולשמור על בטיחות בעבודה. עבודה לא בטיחותית יכולה לגרום לא רק נזק למתקין, היא יכולה לגרום גם לקצרים ולהתחשמלות של המשתמש בעמדה.

אנחנו שומרים על בטיחות כערך עליון, כל המתקינים שלנו הינם חשמלאים מוסמכים אשר מודרכים ומעודכנים בכל תנאי הבטיחות האפשריים. התקנה זו היא עבודת חשמל לכל דבר, לכן בחשמל כמו בחשמל כדי לעבוד בזהירות ובבטיחות ולהקפיד על תקנות חוק החשמל.

איזה עמדה לבחור בחניון תת קרקעי ומה המחירים?

עלות עמדת טעינה לרכב חשמלי תלויה בסוג העמדה, כל עמדה והמחיר שלה. יש עמדות רגילות, עמדות מהירות, עם אפליקציה ועוד שלל סוגים.

בחניונים בבתים משותפים כדאי לשקול כמה פרמטרים לפני בחירת העמדה. האם אתם מתחברים ללוח הביתי שלכם או ללוח הציבורי.

במידה ואתם מתחברים ללוח הביתי כל עמדה תתאים גם ההכי פשוטה, אבל אם אתם מתחברים ללוח הציבורי יש כמה דברים שכדאי לשאול את ועד הבית. בדקו מול הועד אם בעתיד הוא רוצה להתחבר לחברת ניהול, במידה וכן כדאי לשקול רכישה של עמדת טעינה מנוהלת.

יש עמדות חכמות סטנדרטיות שמתחילות ב- 1,400 ש"ח והמחירים עולים בהדרגה בהתאם לסוג העמדה כך שהעמדה הכי יקרה יכולה להגיע גם ל-2,400 ש"ח.

כמה תעלה התקנה של עמדת טעינה בחניון תת קרקעי?

עלויות ההתקנה של עמדת טעינה לרכב שנמצא בתוך חניון תת קרקעי משתנה בהתאם לסוג ההתקנה, ובעוד מספר משתנים. לפי הניסיון שלנו בהתקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי העלות תהיה כ- 1,500-4,500 ש"ח.

עוד משתנה שיכול להשפיע על המחיר הוא מה המרחק מנקודת החשמל. לא בהכרח שנקודת החשמל הקרובה תהיה זו שאליה מחברים את הכבל. בנוסף, התקנה של פיצול מונה לא תעלה רק לפי מטרים, יתווסף עליה עלויות הפיצול מול חברת החשמל כמו: התקנת לוח פיצול ותשלום לחברת החשמל.

העמדה הקרובה יכולה להיות שייכת לשכנים, והרי שאף אחד מהשכנים לא יהיה מוכן לממן לכם את הטעינה מכספו. לכן, יש להעביר כבל מנקודת החשמל של הדירה שלכם או ע"י התקנה ללוח ציבורי עם מונה על מנת שהחיוב על הטעינה יהיה שלכם.

איך תבחרו מתקין לעמדת טעינה הממוקמת בחניון?

נסו לבצע התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי עם חברה וותיקה ומנוסה. בחירה במתקין מקצועי תספק לכם עבודה נקיה, אמינות והכי חשוב בטיחות ועבודה עפ"י חוק החשמל.

ישנם כמה דברים שחשוב מאוד להקפיד עליהם במהלך ההתקנה:

1) עבודה אסתטית – פריסה מרושלת של הכבלים יכולה לפגוע בנראות של הבניין, זו בעיה גם מבחינת השכנים שיוכלו להתלונן, ואנו בטוחים שאף אחד לא רוצה לגור בבית עם כבלים פרוסים מכל עבר.

2) חשמלאי מוסמך – לפי החוק, רק חשמלאי מוסמך יוכל להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי. 

בחשמל אין משחקים, חשוב מאוד להקפיד להתקין בחברות עם מתקינים מוסמכים בלבד.

3) שמירה על בטיחות – בטיחות היא אולי הדבר החשוב ביותר. חשמל זה לא משחק, במיוחד אם התשתית עוברת באזורים הציבוריים ועוברת במרחק רב.

4) ביטוח למתקין – תמיד תשאלו האם למתקין יש ביטוח המבטח אותו ואת העבודה. אם במהלך ההתקנה המתקין ביצע משהו בשגגה אשר פגע בבניין (כמו קידוח בצינור מים למשל), כדאי שיהיה ביטוח שמכסה את הנזקים ויבצע לכם תשלום במידת הצורך.

5) בודק חשמל – החוק מחייב הבאת חשמלאי בודק (נקרא גם בודק חשמל) לפני ההפעלה הראשונית של עמדת הטעינה. חשמלאי בודק הוא אינו מבצע את ההתקנה, מי שמבצע הוא החשמלאי המוסמך. בודק החשמל מגיע בסוף ההתקנה לאשר את ההתקנה לאחר בדיקת הארקות, מתחים וחיבורים.

לסיכום!

אין שום בעיה להתקין עמדת טעינה בחניונים תת קרקעיים, לא מבחינה חוקית ולא מבחינת איכות ההתקנה. אין ספק שעמדת טעינה פרטית בחניון הבית הוא פלוס גדול מאוד.

רוצים פרטים נוספים? נשמח לעזור לכם ולענות על כל שאלה בטלפון, במייל או בווטסאפ.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!