תפריט

חיבור עמדת טעינה למונה החשמל הפרטי

חיבור עמדת טעינה למונה הפרטי של חברת חשמל יכול להיות פתרון מעולה לבתים משותפים. לעיתים חיבור זה יכול לחסוך המון כסף בעת שרוצים להתחבר ללוח הביתי ללא צורך בתשלום לועד הבית וקריאת המונה בכל פעם.

התקנת עמדת טעינה למונה היא אחת משלושת האפשרויות העומדות בפני דייר בבניין משותף לחיבור עמדת הטעינה שלו. כל האפשרויות הן:

1) חיבור ללוח החשמל הביתי – כאן החיבור מתבצע ללוח החשמל בתוך הבית (בדרך כלל ליד הדלת). התשתית יורדת לאורך הקומות דרך פיר החשמל הקומתי עד לקומת החניה ומשם התשתית עוברת עד לחניה עצמה.

2) חיבור ללוח הציבורי – כאן החיבור הוא ללוח החשמל המשותף של הבניין. בהתקנה זו מתקינים מונה המודד את צריכת החשמל של העמדה כדי לבצע התחשבנות עם ועד הבית לאחר כל תקופה.

3) חיבור למונה הפרטי של חברת חשמל – חיבור עמדת הטעינה למונה בחדר המונים כך שהתשלום של החשמל יכנס לחשבון האישי, כמו בחיבור ללוח החשמל הפרטי.

בשלושת האפשרויות הללו העמדה אותה מתקינים בדרך כלל היא עמדת טעינה ביתית סטנדרטית. כמובן שאפשר להתקין עמדות אחרות בעת צורך לניהול של הטעינה וניהול העומסים בלוח החשמל.

איך מתבצעת חיבור עמדת טעינה למונה הפרטי - פיצול מונה

לכל דירה בבניין משותף ישנו מונה ממנו מוזן לוח החשמל הביתי. המונה ברוב המקרים נמצא בקומת הכניסה לבניין או בקומת החניון, במידה ויש חניון תת קרקעי. מונה החשמל הביתי יושב בתוך ארון שבדרך כלל נעול. בזמן שהמפתח אליו נמצא לרוב אצל חברת החשמל ולא אצל ועד הבית. לכן אם רוצים לבצע חיבור למונה של חברת חשמל יש צורך בתיאום חיבור וניתוק במונה עם נציג חברת חשמל. כדי לבצע זאת, יש להתקשר לחברת החשמל לבקש חיבור וניתוק במונה. או לחלופין תוכלו להזמין ניתוק וחיבור מחברת החשמל באופן דיגיטלי, לאחר כניסה לקישור התחברו לחשבון שלכם, לחצו על עמדות טעינה ולאחר מכן  לחצו עם הפסקה וחיבור. יהיה עליכם לספק כתובת, מספר רישיון ופרטים של החשמלאי המבצע את העבודה. אחרי קבלת הפרטים ישנו תשלום של בין 500 ל- 600 שקלים לביצוע הניתוק.

לאחר תהליך התשלום, תקבלו מועד להגעת נציג חברת החשמל. יש לתאם עם החברה המתקינה את אותו תאריך ושעה להגעת ההתקנה. 

אופן ההתקנה בבתים משותפים דומה גם פה, רק שבעת התקנה למונה מתווספים עלויות נוספים של לוח חלוקה ותשלום לחברת החשמל. החיבור למונה החשמל מתבצע כך: לאחר פתיחת ארון המונים ע"י נציג חברת החשמל. אנו מתקינים לוח חלוקה המוזן מהמונה, תהליך זה נקרא גם "פיצול מונה". ללוח החלוקה מחברים את המפסקים הייעודיים לעמדת הטעינה, ומשם יוצאת תשתית עד עמדת הטעינה.

לאחר חיבור העמדה למונה, נדרש מכם להביא חשמלאי בודק לבדיקת תקינות המערכת. ללא בדיקה זו, לא תקבלו אישור מחברת החשמל על תקינות העמדה ואישור לשימוש בה.

חדר מונים בבניין משותף

למי כדאי לבצע התקנת עמדת טעינה בפיצול מונה?

התקנת עמדת טעינה למונה הפרטי כרוך בעלויות נוספות, עלויות שאין אותם בהתקנה ללוח חשמל כלשהו. העלויות הנוספות הם תשלום לחברת החשמל על ניתוק וחיבור ותשלום על לוח החלוקה הייעודי. 

העלות של התקנת עמדת טעינה מושפעת מהמרחק בין הלוח לעמדה. המחיר מחושב לפי מטר. לכן היעילות של חיבור למונה נובעת מחיסכון במרחק פריסת התשתית. למשל, לקוח שמעוניין לחבר את העמדה ישירות ללוח הפרטי שלו והוא גר בקומה 12. הרי שאם הוא מתחבר ללוח החשמל הביתי יש לרדת עם תשתית את כל 12 הקומות ואפילו יותר אם החניה היא תת קרקעית. התשתית תהיה ארוכה מאוד וכך גם המחיר לא יהיה זול. 

אבל בעת חיבור למונה שנמצא בקומת כניסה או בקומת החניון אין צורך בפריסת כל התשתית הזו. חיבור למונה הוא מדמה חיבור ללוח הביתי, ללא פריסת התשתית עד לקומת המגורים פיזית. 

לכן היתרון של התקנת עמדת טעינה למונה חברת חשמל היא החיסכון הפוטנציאלי בפריסת התשתית לקומות גבוהות. 

בדרך כלל אם הלקוח מתגורר בקומה 1 עד 4 יכול להיות שלא יהיה כדאי לשלם את העלויות הנוספות. במקרים אלו, המחיר יהיה כמעט אותו דבר.

במסגרת העבודה שלנו אנו רואים המון ועדי בתים שאינם מסכימים להעביר תשתיות לעמדות טעינה בפיר הקומתי. במקרים אלו אין אפשרות כלל לדיירים לחבר את עמדת הטעינה ללוח הביתי שלהם. במידה והלקוח לא רוצה או שהועד לא מסכים להתחבר ללוח ציבורי. ובנוסף אין הסכמה מהועדת להעביר תשתיות בפירים הקומתיים. פתרון החיבור למונה החשמל הוא הפתרון היעיל והפרקטי ביותר.

ארון מונים אליו מתחברים בעת פיצול מונה

פיצול מונה בעמדת טעינה - בבתים פרטיים

כמובן שהצורך בפיצול מונה בבית משותף הוא ברור. אבל גם בבתים פרטיים מתעורר צורך לפיצול המונה לצורך עמדת הטעינה. לוח החשמל בבתים פרטיים נמצא בכניסה לבית בדרך כלל, אבל החניה נמצאת רחוק יותר. במקרים בהם החניה רחוקה או שהיא נמצאת על חומה שאינה בצד של הבית. החיבור של עמדת טעינה  ישירות ללוח יכול להיות מסובך. 

אם החניה נמצאת בחומה במקביל לבית ואין אפשרות ללכת עם התשתית על הקיר. ישנן מספר דרכים לבצע את המעבר: דרך צינור המושחל בקירות או דרך מונה החשמל. אם הקבלן שבנה את הבית דאג לצינור כלשהו המוביל מלוח החשמל לאזור החניה, ההתקנה ללוח אפשרית בהחלט.

במידה ואין שום דרך להגיע לחומה ליד החניה נשאר להרים את הריצוף, מה שיהיה יקר ולא מועיל. במקרים כאלו אפשר לבדוק אם מוני החשמל נמצאים באזור. במידה וכן, אפשר לבצע פיצול מונה ולפרוש תשתית בקלות עד עמדת הטעינה. ללא חפירות, חציבות או הרמת אבנים משתלבות המייקרות את המחיר. 

חיבור עמדת הטעינה ישירות למונה - סיכום

בעלי רכב חשמלי המתגוררים בקומה גבוהה בבית משותף. או לחלופין דיירים אשר ועד הבית אינו מסכים להתחבר ללוח הציבורי או הפרטי. יכולים למצוא את הפתרון להזנת העמדה דרך מונה החשמל הפרטי השייך לחברת החשמל. אפילו אם התשלום הנלווה לחברת החשמל וללוח החלוקה הייעודי יקרים מעט, בחלק מן המקרים זה משתלם בהחלט.

היתרון המרכזי בהתקנה כזו היא התשלום על הטעינה אשר נכנס בתשלום החשמל של הדייר ולא דרך הוועד. כל זאת ללא צורך בפריסת תשתית ארוכה עד ללוח החשמל הדירתי בקומת המגורים. 

כדאי מאוד לבצע התקנה כזו ע"י מתקינים מוסמכים עם ניסיון בפיצול מונה. מפני שהתקנה נקיה נותנת שקט מהערות הדיירים. וכמובן בגלל שיש צורך לבדיקת חשמלאי בודק בסיום ההתקנה וכדאי שהיא תעבור בהצלחה.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!