תפריט

הרמת אבנים משתלבות בהתקנת עמדת טעינה

רכישה של רכב חשמלי מלווה בדרך כלל בהתקנה של עמדה ביתית. בעת התקנה של עמדת טעינה בבית משותף / פרטי יש צורך לעיתים לבצע הרמה של אבנים משתלבות. האם זה חלק מעבודת החשמל? למה צריך להרים את האבנים? על כל זאת ועוד נדבר במאמר הבא.

מתי צריך להרים אבנים משתלבות כדי להתקין עמדת טעינה?

הרמת אבנים משתלבות בעת התקנה של עמדת טעינה אומנם לא שכיחה מדי. בדרך כלל בבתים פרטיים ובחניונים תת קרקעיים אין צורך בכך. אבל מתי כן? התקנה של עמדה היא בעצם העברת קו חשמל מלוח חשמל כלשהו עד למיקום עמדת הטעינה בפועל. במקרים בהם יש קיר או תקרה שאפשר ללכת עם תשתית החשמל עליהם, העברת הקו תעבור על הקיר או התקרה ועד למיקום העמדה. 

הצורך להרמת הריצוף בעת התקנת עמדת טעינה מגיע בדרך כלל בהתקנות בבתים משותפים. במיוחד במקרים בהם החניה היא חיצונית ואין קיר או תקרה מאזור הבניין ועד לחניה. הנחת תשתית חשמל על הרצפה היא אינה במסגרת החוק. לכן, הפתרון היחידי הוא להרים את הריצוף (בדרך כלל אבנים משתלבות) ולהעביר את תשתית החשמל מתחת לרצפה. 

גם במקרים בהם יש קיר ליד החניה, אך בין הקיר לבניין אין קטע של חומה או תקרה יש להרים ריצוף מאזור הבניין ועד לקיר שמגיע עד לחניה. 

הרמת אבנים משתלבות היא אינה עבודת חשמל, לכן חלק מן החשמלאים המוסמכים אינם יבצעו עבודות מסוג זה. אך ישנם מתקינים אשר כן מתעסקים בהרמת אבן משתלבת ויוכלו לבצע זאת.

איך מתבצעת הרמת ריצוף בהתקנת עמדות טעינה?

אם הגעתם לשלב בו יש לכם צורך להרים ריצוף בעת התקנת עמדת הטעינה לרכב החשמלי שלכם, כדאי להבין מה אופן הביצוע. בדרך כלל הרמת הריצוף מתבצע ביום ההתקנה של עמדת הטעינה, כלומר, מרימים את האבנים ומעבירים את התשתית לעמדה ובאותו היום העמדה מותקנת בביתכם.

אופן הרמת אבנים משתלבות מתבצע בשלבים הבאים: 

  1. הרמת האבנים באורך הרצוי – בשלב זה מרימים את הריצוף לפי המרחק הנדרש המאפשר דרך מהבניין לחניה.
  2. חפירה באדמה – לאחר הרמת האבנים נדרשת חפירה של לפחות 50 ס"מ בעומק האדמה.
  3. הנחת צינור קוברה – אחרי ביצוע החפירה ממקמים בעומק האדמה צינור מסוג קוברה שבתוכו הולכת לרוץ התשתית של עמדת הטעינה.
  4. כיסוי האדמה על הצינור והחזרת האבנים בחזרה – בשלב זה מכסים את האדמה ומחזירים את האבנים למקומם.

שימו לב! נדרש לבצע את העבודה עם איש מקצוע בלבד, החזרת האבנים למקומם חייבת להתבצע במקצועיות, במידה ולא יכולים להיווצר בליטות באדמה. מה שעלול לגרום לנזק לרכבים או להולכי רגל.

כיסוי החפירה בחול והכנה להחזרת האבנים המשתלבות למקומם.

כמה עולה הרמת אבנים משתלבות?

המחיר של הרמת אבנים משתלבות תלויה במרחק אותו נדרש להרים ובסוג האבן. ברוב המקרים הרמה של אבנים משתלבות תתחיל מ-280 ש"ח למטר במרחק רב, ותגיע גם לעד 350 ש"ח למרחק קצר יותר. המחיר כולל בתוכו את ההרמה וההחזרה כולל צינור הקוברה המונח מתחת לאדמה. 

המחיר של הרמת האבנים הוא תוספת לעלות ההתקנה של עמדת טעינה המחושב בדרך כלל עפ"י מטר. 

הנחת צינור קוברה שחור לאחר חפירה

האם יש פתרון אחר חוץ מהרמת הריצוף?

לצערנו, במקרים בהם אין אפשרות להעביר את תשתיות החשמל מהלוח ועד למיקום העמדה בצורה עילית. נדרש להעביר את התשתית בצורה תחתית, האפשרות של הנחת תשתית חשמל על רצפה אינה חוקית, ויש להימנע מכך כדי לא לעבור על החוק.

לסיכום, הרמת אבנים משתלבות בהתקנת עמדת טעינה היא לא דבר זול. אך כדאי לזכור, התקנת עמדת טעינה היא הוצאה חד פעמית שלאחריה יש לכם תשתית חשמל לעמדת טעינה לתקופה ארוכה. 

ברוב המקרים ההוצאה היא כן משתלמת ומחזירה את עצמה בחיסכון הטעינה בעמדות ציבוריות במהלך השנים. במידה וגרים בשכירות ולא רוצים להוציא סכום גדול על התקנת עמדת טעינה, ניתן לברר מול בעל הדירה על השתתפות בעלות ההתקנה. במידה ואתם לא תמשיכו לשכור את הדירה, השוכרים הבאים ישלמו יותר בשל התמחור של תשתית עמדת טעינה בדירה.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!