תפריט

הקמת עמדת טעינה: משפיעה על ערך הנדל"ן?

רכב חשמלי הוא מזמן לא טרנד הוא המציאות, מדי שנה כמות הרכבים החשמליים החדשים עולה. ניתן לצפות בהקמה אגרסיבית של עמדות טעינה ציבוריות במקומות אסטרטגיים ובעמדות טעינה בבתים משותפים. אך האם יש לפריסת עמדות טעינה במקומות ציבוריים או בבתים פרטיים ומשותפים השפעה על מחיר הנכס? התשובה היא כן. 

בתחילת הדרך וגם כיום הקמת עמדות טעינה בבתים פרטיים היא קלה, נוחה וזולה יחסית. אבל ניתן לראות שהמון דיירים בבתים משותפים מבצעים זאת ורוכשים רכבים, ואפילו רק מקימים תשתית ללא התקנה של עמדה ומעבר לרכב חשמלי. 

אז כיצד עמדות הטעינה משפיעות על ערך הנדל"ן של הדירות ושל המרכזים המסחריים? הישארו איתנו.

ראיה לרחוק: חדשנות עתידית

מגמת המעבר לרכבים חשמליים הולכת ועולה, לכן התחום זוכה לתשומת לב מצד משקיעי נדל"ן. תשתיות טעינה לרכבים חשמליים יכולות להוות צורך עתידי לשוכרי או קונים של דירות. מתווכים מעידים שקל להם יותר לשווק דירות עם עמדות טעינה לרכבים או תשתית לעמדות טעינה קיימת. זאת בשל הראייה העתידית של הקונים והשוכרים למעבר לרכב חשמלי.

הרי מי שמתכנן לעבור לדירה חדשה, מסתכל בדרך כלל עתידית, למשל: האם יש גני ילדים ובתי ספר טובים שישמשו את ילדיו שיגיעו לגיל הזה?. בדומה לכך ניתן להסתכל על תשתית טעינה לרכב חשמלי. יש המון בתים שבהם לא ניתן לבצע תשתיות של עמדת טעינה, ואם כן ניתן לבצע המחיר יכול להגיע ל- 10,000 ש"ח. מה שעוזר לתמחר את זה ביקר יותר לקונה העתידי בדומה להוספת מרפסת שמעלה את מחיר הנכס בפי 2 משווי התקנת המרפסת. 

אנרגיה מתחדשת: גם בתחום הנדל"ן

תחום האנרגיה המתחדשת מקבל מודעות רחבה בכל העולם, לא רק בתעשייה אלא גם בסביבות המגורים. עמדות טעינה יכולות להיות חלק ממערכת סולארית או אגירת אנרגיה, אשר יכולות ליצור בניין ירוק וחדשני. 

דירות בבניינים עם תשתיות אנרגיה מתחדשת ועמדות טעינה יהיו בעלות ערך לא רק כלכלי אלא ערך סביבתי.

ניתן לראות עליה בביקוש למערכות אגירת אנרגיה במבני מגורים משותפים. מערכות אלו אוגרות חשמל בשעות השפל ומספקות אותו בשעות בהם החשמל יקר יותר. כך בעלי הדירות מרוויחים חשמל זול יותר, אשר מספק טעינה ועלויות טעינת רכב נמוכות יותר.

ועדי בתים חסרי ידע או תשתית בעייתית

על מנת להקים תחנת טעינה בבית יש צורך ליידע את ועד הבית ואף לקבל את אישורו. ועדי בתים רבים אינם מבינים בתהליך ההקמה של העמדה וחלקם יתנגד. ישנם מקרים בהם ועד הבית מאשר אך לא ניתן להעביר את התשתית בתוואי המבוקש. מה שהופך את ההתקנה לבלתי אפשרית או יקרה מאוד. 

בחלק מהמקרים יהיה אפשר להתקין את העמדה למונה החשמל הפרטי של הדייר. אך יש כאן עלויות נוספות לחברת החשמל וללוח חלוקה. 

לכן, דיירים פוטנציאליים מעדיפים נכס עם פתרון טעינה קיים, אשר יכול לחסוך כסף והבאת מספר בעלי מקצוע כדי להבין שלא ניתן לבצע זאת.

השפעה על הנדל"ן הציבורי - עמדות במרכזים מסחריים

מגמת הצבת עמדות ציבוריות במרכזים מסחריים, חניונים ציבוריים או כל עסק עם אפשרות הולכת וגוברת.

העמדות יוצרות לבעל הנכס הכנסה צדדית רק מעצם הצבת העמדה. הרכבים עדיין חונים בחניון כרגיל, רק שחלק מהם מחוברות לעמדות טעינה שלא דורשות איש תפעול ומדפיסות כסף על בסיס יומי. 

הרווח שנוצר מעמדות הטעינה משפיע על המחזור החודשי ובכך גם משפיע על מחיר הנכס כשהוא מוצר למכירה.

עמדה ציבורית במקום הומה אדם יכולה לתת רווח של בין 600 ל-1,000 ש"ח. אם לוקחים בחשבון שמרכז מסחרי יש 10 עמדות טעינה הרי שניתן להרוויח עד 10,000 ש"ח ליום ועד 120,000 ש"ח בשנה.

מחזור כזה מעלה משמעותית את מכיר הנכס ומעודד לקוחות חדשים בעלי רכבים חשמליים או פעילי איכות הסביבה להגיע לעסק ולרכוש ממגוון החנויות או המוצרים.

לסיכום, אם עד לפני מספר שנים עמדות טעינה בבית היו עוד תוספת למבנה, הרי שהיום הם חלק בלתי נפרד מהבניינים החדשניים. המון קבלני דירות בונים בניינים חדשים עם תשתיות טעינה מבעוד מועד, מה שמעיד על המגמה.

לאור הביקוש לרכבים חשמליים והעובדה כי מדובר בפתרון תחבורתי ירוק, זול ונוח יותר. ניתן לצפות כי בניינים עם תשתיות טעינה רגילות או מנוהלות יהיו בעלי יתרון מבחינה כלכלית וישפיעו בצורה חיובית על מחיר הדירה.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!