תפריט

ההשתלטות של byd הסינית על שוק הרכב החשמלי

כבר מזמן לא מתעסקת רק בסוללות: חברת BYD היא שחקנית מובילה בתחום סוללות הליתיום העולמי. אבל זה לא מספק לה, היא מתכוונת להוביל את שוק הרכב החשמלי העולמי. ונראה שהיא לא עוצרת, הדגם שלה ATTO 3 הוא הנמכר ביותר בישראל בשנה החולפת.

מי את byd?

החלפת הרכבים המונעים בעזרת דלק למכוניות חשמליות פורצת לחיינו במהירות. רכבים חשמליים ופלאג אין נהיו חלק מהנוף בכבישי ישראל. מותג הרכב החם ביותר בישראל ובעולם היא כמובן בי וי די הסינית. 

חברת BYD היא יצרנית סוללות הליתיום מהגדולות בעולם, אגב גם הסוללות של טסלה כיום הן תוצרת BYD. הכניסה שלה לשוק הרכב החשמלי העולמי יכולה לאיים על חברות גדולת כמו: טסלה, יונדאי ו-MG. בשנת 2022 החברה מכרה כמעט 2 מיליון רכבים חשמליים, הרוב חשמליים מלאים והשאר היברידים ופלאג אין. 

הכניסה של החברה לשוק הישראלי והאירופי בחודש אוקטובר 2022 הביאה הצלחה מיידית. מה שאומר שלאחר שכבשה את השוק הסיני, היא לא מהססת להתמודד על הכתר בשוק הישראלי והאירופי.

לחברה מרכזי שירות בפריסה ארצית רחבה בישראל. כיום ישנם 6 מרכזי שירות: חולון, נצרת, חיפה, באר שבע, רחובות ופתח תקווה. 

מרכזי השירות הרחבים נותנים פתרונות שירות יעילים לא משנה אזור המגורים.

האם byd תכבוש את השוק העולמי כמו שהיא מתכננת?

שמדברים על byd ישר עולה לראש דגם ה"דגל" של החברה, ה- atto 3. 

הדגם מגיע עם טווח יצרן מכובד של עד 420 ק"מ ו- 204 כ"ס המאפשר האצה מ-0 ל-100 בתוך 7.3 שניות. ואם זה לא מספיק, הפיצ'רים שבו מרשימים במיוחד. מסך בגודל 12.8 אינץ' המסתובב גם לאורך וגם לרוחב. מערכת הסאונד, גג פנורמי, חימום במושבים ותאורה מסביב לרמקולים גם מוסיפים המון לעיצוב החדשני והייחודי שלו.

מחיר הדגם atto 3 נע בסביבות ה- 160,000 ש"ח.

הדגם השני והפחות מוכר בישראל של החברה הינו ה- byd tang, רכב משפחתי חשמלי. הטאנג מגיע עם שבעה מושבים בזמן שהמושבים האחוריים מתקפלים במידת הצורך כדי להגדיל את תא המטען. 

אם אתם רוצים משפחתית חשמלית עם ביצועים גבוהים, הטאנג עונה על כל הצרכים. יחד עם זוג מנועים המספקים 512 כ"ס הרכב מאיץ מ-0 ל-100 בתוך 4.6 שניות בלבד.

ברכב תמצאו כמעט את כל הפיצ'רים שיש באחיו האטו 3.

מחירו נע בסביבות ה- 300,000 ש"ח.

הדגם השלישי הוא הדגם היוקרתי של החברה, ה- byd han. הדגם מגיע עם טווח נסיעה מרשים של 520 ק"מ. 520 כוחות הסוס מספקות תאוצה מרשימה של 3.9 שניות מ-0 ל-100. מסך הרכב גדול משל האטו 3 והטאנג – 15.6 אינץ'. הרכב נראה מרשים ביותר והוא מתמודד ראוי לשאר רכבי הפאר והיוקרה, גם מבפנים וגם מבחוץ. 

מחיר הדגם נע בסביבות ה- 340,000 ש"ח.

הדגם הרביעי והאחרון שהושק ממש לאחרונה הוא ה- byd dolfin. רכב משפחתי קטן יותר ממשפחת המים של החברה. מחיר הדולפין יהיה אטרקטיבי יותר מהאטו 3. 

בסביבות ה-140,000 ש"ח.

פיצ'ר נוסף של רכבי החברה הוא האפליקציה הייעודית של byd. בדומה לטסלה גם בי וי די השיקו אפליקציה שלהם. דרכה ניתן לנעול ולפתוח את הרכב ואת הגג, להדליק את המזגן ולחמם את הכיסאות מראש ביום חורף חם.

מחיר הרכב החשמלי - יקר או אטרקטיבי?

נכון להיום, מחירי הרכבים החשמליים גבוהים יותר מרכבי הבעירה הפנימית. אבל אפשר לצפות ירידת מחירים עתידית. ירידת המחיר של הטסלה במהלך השנה, יכולה לרמז על הפחתת מחירים כולל של שאר היצרנים בעתיד.

הורדת המחירים יביאו לגידול במכירות רכבים חשמליים בישראל ובעולם. הגידול גם ככה קורה. אך עם ירידת מחירים נוספת השוק יהפוך לאטרקטיבי יותר.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!