תפריט

בית משותף: האם משתלם לקחת חברה לניהול עמדות הטעינה בבניין?

קצב המכירות של הרכבים החשמליים בישראל עולה מדי שנה, החיסכון בעלויות והנסיעה השקטה שובה את כיסם של הישראלים הרוכשים רכבים חשמליים בקצב עולה מדי שנה. 

כתוצאה מכך, אחוזי הדיירים בבתים המשותפים העוברים לרכב חשמלי הולך ועולה מדי שנה. הדיירים הראשונים אשר שעברו לחשמלי יכולים להיות הראשונים שזוכים באפשרות להתחבר ללוח המשותף. החיבור ללוח המשותף מצריך התקנת מונה בלוח החשמל, אותו ועד הבית יכול לקרוא כל חודש או חודשיים ולראות את עלויות הטעינה הצפויות.

הבעיה תתחיל ברגע שדיירים נוספים יעברו לרכב חשמלי, אבל בלוח החשמל המשותף לא יהיה מקום יותר. לוח החשמל המשותף משמש את המעליות, האינטרקומים ואת התאורה בבניין, המקום בו מוגבל. כתוצאה מכך, באיזה שהוא שלב המקום בלוח זה יגמר ולא תהיה אפשרות להתחבר אליו יותר.

מה הפתרון? קיימות 2 אפשרויות לחיבור מספר רב של עמדות טעינה בבניין משותף: חברת ניהול המנהלת את הטעינה בבניין או חיבור כל דייר ישירות למונה החשמל שלו.

כל אחת מהאפשרויות לחיבור עמדות בבית משותף מביאות איתה יתרונות וחסרונות. הכנו לכם הסבר שיעזור לכם להרחיב בכל אחת מהאפשרויות, ומכאן תוכלו לגבש החלטה באיזה דרך כדאי לבחור.

חיבור עמדת טעינה דרך חברת ניהול - הסבר מלא ועלויות?

חיבור עמדות טעינה דרך חברת ניהול – באפשרות זו, הבניין חותם הסכם עם חברת ניהול עמדות טעינה ל-10 שנים לפחות. בהסכם זה החברה תכין לוח חשמל אליו הדיירים יכולים להתחבר ותכין תשתית אינטרנט בחניה. לאחר מכן, בעזרת עמדות טעינה מנוהלות החברה תוכל לנהל את כל עמדות הטעינה בחניון ולנהל עומסים. 

הבעיה כאן היא העלויות, לכל חברה עלויות משלה אבל המשותפת לכולן היא העלות לשימוש חודשי. כל דייר המחובר דרך חברת הניהול ישלם בכל חודש בין 35 ל- 50 ש"ח דמי חיבור חודשיים. בחלק מן החברות ישנה עוד תוספת של כמה אגורות לכל קילוואט של צריכה. 

לדוגמא: אם נניח ודייר המחובר לחברת ניהול עמדות המשלם רק עלות חודשית של 45 ש"ח ללא עלות נוספת לכל קילוואט. ונניח והבניין חתם חוזה עם חברת הניהול למינימום האפשרי של 10 שנים. אותו דייר ישלם בשנה 540 ש"ח, ובכל תקופת החוזה 5,400 ש"ח. כמובן שלאחר 10 שנים יש לבחור האם לעבור לחברה אחרת או להישאר עם החברה הנוכחית. מה שאומר שהדיירים כבולים בתוך חברת הניהול. 

*  ישנן חברות שמחייבות על העמדה עצמה ועל ההתקנה תשלום נוסף, אנו הלכנו על המינימום האפשרי.

חיבור העמדה דרך מונה החשמל ללא חברת ניהול

במידה וישנה כמות גדולה של דיירים עם רכבים חשמליים, חוץ מללכת עם חברת ניהול ניתן לבצע חיבור עמדת טעינה למונה החשמל. שאנו מדברים על מונה החשמל, הכוונה היא למונה הדירתי של כל דירה בנפרד. בחיבור למונה כל דייר מחבר את העמדה למונה החשמל שלו הפרטי ובכך עלויות הטעינה נכנסות לחשבון החשמל הפרטי של הדייר. באפשרות זו אין צורך לנהל את הטעינה, כיוון שכל דייר מחובר למונה הפרטי שלו (בעצם ללוח הפרטי שלו). 

התקנת עמדת הטעינה למונה החשמל מתבצעת במספר שלבים:

  1. הזמנת ניתוק מחברת החשמל – בשלב זה יגיע נציג חברת החשמל לפתוח את המונה ולבצע בו ניתוק לצורך חיבור העמדה, לאחר מכן מבצע חיבור בחזרה.
  2. התקנת לוח חלוקה ליד המונה – בעת פתיחת המונה המתקין ממקם לוח חלוקה ליד המונה המוזן מהמונה עצמו (נקרא גם "פיצול מונה").
  3. העברת תשתית החשמל מלוח החלוקה עד לעמדת הטעינה – מכאן הכל מתנהל כמו מחיר התקנת עמדת טעינה סטנדרטית. כאשר המחיר מחושב עפ"י מספר המטרים המועבר בפועל.

באפשרות זו כל לקוח משלם על ההתקנה מכיסו, אך הוא אינו תלוי בחברה לניהול העמדה לאורך השנים. ההתקנה למונה החשמל תעלה בין 3,000 ש"ח ל- 5,000 ש"ח. עלות חד פעמית שלאחריה אין עלויות נוספות כלל. 

בחישוב קליל, כדאי להשקיע את עלויות ההתקנה באופן חד פעמי ולחסוך את התשלום לחברות הניהול לאורך תקופות ארוכות. 

לסיכום, שימוש בחברת ניהול לעמדות הטעינה בבניין היא אופציה אפשרית, אשר העלויות הן חודשיות ונמוכות. מנגד, חיבור עמדת הטעינה למונה כרוכה בעלות חד פעמית גבוהה. השאלה מה עדיף יותר תלויה גם בוועד הבית ובדיירים ואיך שהם מעדיפים לנהל את הטעינה המשותפת. 

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!