מכניסת הרכבים החשמליים לשוק הישראלי, שוק החשמליות בישראל "נהנה" ממיסים גבוהים הן על הרכבים והן על עמדות הטעינה. עליות אלו מצמצמות את החיסכון שיש לבעל רכב חשמלי בישראל.
נסיעה ברכב חשמלי פוגעת בהכנסות המדינה מהמיסים על הדלק, לכן, כנראה שהמדינה מעלה מיסים מדי בכדי לשמור על הכנסותיה.
צעד נוסף ומתוכנן הוא לבטל את מס הקניה על עמדות טעינה עם ממיר סטטי, עמדות טעינה AC ביתיות. כרגע ביטול המס לא יעמוד על עמדות טעינה מהירות DC. המס על עמדות טעינה ביתיות המשמשות לרוב כפתרון טעינה בחניונים או בבתים פרטיים, עומד על 19.2%.
כבר לפני שנתיים הייתה הצעה על השולחן לבטל את מס הקניה על עמדות טעינה מסוג AC, אך היא נוגעה לעמדות טעינה מנוהלות בלבד. כלומר, עמדות טעינה שמסוגלות לתקשר אחת עם השנייה ולנהל את עומס החשמל בבתים משותפים. אך ההצעה הזו אינה אושרה.
בעת ביטול המס ירידה חדה במחירי עמדות הטעינה
המחיר של עמדות הטעינה לרכבים רק הולך ויורד עם הזמן, לאחר הורדת המס המחיר ילך ויפחת עוד. זוהי בשורה מעודדת לבעלי רכב חשמלי או למי שמתכנן לרכוש אחד.
הרוב הכמעט מוחלט של עמדות הטעינה הביתיות מיובאות מסין, המספקת לישראל עמדות טעינה באיכות מעולה. אך כמו שהיה ניתן לראות בעת כניסת הרכבים החשמליים לישראל, היבואנים היו "חזירים" ודרשו מחירים של בין 2,100 ל- 2,500 ש"ח לעמדות טעינה AC ביתיות.
כיום, בגלל התחרות בשוק וכניסתן של חברות נוספות, נוצרה תחרות המובילה לירידת מחירים. מחיר עמדת טעינה ביתית ללקוח הפרטי כיום תעלה בין 1,400 ל- 1,700 ש"ח. זהו מחיר שבו הלקוח נהנה וגם היבואן נהנה מרווח הוגן ולא מופרז.

כמה תעלה עמדת טעינה לאחר הורדת המס?
הורדת מס הקנייה ליבואני עמדות הטעינה תגרום לירידה של עד כמה מאות שקלים לעמדה, תלוי ביבואן.
לפי חישוב שלנו, בעת הורדת מס הקניה על עמדות טעינה, העלות של עמדת טעינה לרכבים חשמליים תהיה בין 1,200 ל- 1,490 ש"ח. זהו מחיר הוגן בהחלט המאפשר לכל בעל רכב חשמלי אם חניה פרטית לשקול התקנה של עמדה בביתו.
נקווה שהמהלך הזה יגרום ליבואנים וגם לצרכנים להבין שעמדת טעינה לא אמורה לעלות מעל 2,000 ש"ח, לא משנה כמה "חכמה" היא. יוצא לנו להיתקל לא מעט ביבואנים שאומרים שעמדות הטעינה שלהם יקרות כי הן חכמות. ממש לא! תוכלו למצוא עמדות טעינה בעלות מפרט זהה ואפילו יותר טוב במקומות אחרים.
האחריות שלכם כצרכנים היא לבדוק ולבחור לפי המפרט הטכני והשירות הטכני בלבד ולא לפי נציגי המכירות של היבואנים. כי לרוב תתקלו בחברות שקיימות שנה או שנתיים ומבטיחות הרים וגבעות.
ביטול המס לצד הטלת מיסים
ביטול או הפחתת מס הקניה לעמדות טעינה אמנם תביא הנחה של כמה מאות שקלים. אך אלו סכומים די זעירים ביחס למחירים שבעלי חשמליות נדרשים לשלם. ההנחה באגרת הרישוי שעמדה על 500 ש"ח עלתה, וכעת בעלי חשמליות ישלמו מעל 2,000 ש"ח בשנה על רישיון הרכב.
בנוסף, מס הקניה על רכבים חשמליים עלה מ-35% ל- 45%, ובעתיד מתוכנן גם היטל מס נסועה. המס יחייב את בעל הרכב החשמלי לפי עלות לקילומטר נסיעה.