תפריט

איך לשמור על תפוקת הרכב והסוללה ברכב חשמלי

שמירה על ביצועי סוללה גבוהים

יש לכם רכב חשמלי? במידה וכן כדאי לשמור על תפוקת הרכב כמה שיותר זמן. לשם כך, הכנו לכם מדריך שיעזור לכם לשמור על הרכב החשמלי ועל הסוללה שלו לאורך זמן.

תחזוקת הרכב החשמלי דומה מאוד לתחזוקה של מכונית בעירה פנימית. אבל יש כמה הבדלים עיקריים שכדאי לדעת. הבאנו לכם מספר טיפים שיסייעו לכם בשמירה על הרכב החשמלי שלכם:

1) הקפידו לשמור על הסוללה טעונה – אחד הכללים החשובים ביותר בתחזוקת רכב חשמלי הוא לשמור על הסוללה טעונה. השתדלו לא לאפשר למפלס הסוללה לרדת מתחת ל-20%. במידה ואתם יודעים שאין לכם שימוש ברכב לתקופה ממושכת, השתדלו שטעינת הסוללה תהיה בין 40% ל-60%. כדי שאחוזי הסוללה לא יהיו נמוכים מדי עד שתחזרו להשתמש ברכב.

2) המטען הנכון – בחירת המטען הנכון חשובה מאוד בשמירה על הרכב שלכם. הקפידו לטעון את הרכב לפי הוראות היצרן לטעינה. בעת טעינת הרכב במרחב הביתי כדאי שהמטען מתממשק עם הרכב. השתדלו לטעון את הרכב פחות בעמדות ציבוריות, אלא בעמדת טעינה ביתית לרכב חשמלימטען פשוט ולא איכותי יכול לפגוע ברכב לאורך זמן.

3) עקבו אחרי טמפרטורת הסוללה –  טמפרטורת סוללה  גבוהה מדי משפיעה לרעה על חיי הסוללה. לכן מומלץ לעקוב אחרי טמפרטורת הסוללה ולוודא שהיא בטווח המומלץ.

4) תחזוקה עקבית ושוטפת – בדומה לרכבי בעירה פנימית גם רכבים חשמליים דורשים תחזוקה שוטפת. הכוללת: בדיקות בלמים וסיבובי צמיגים, בדיקת נוזלי קירור, בדיקת שמן (בדגמים שדורושים החלפת שמן).

5) שמור עליו נקי  –  שמירה על ניקיון הפנים של הרכב יכולה להאריך את תוחלת החיים שלו וכמובן להפוך אותו למהנה יותר לנהיגה.

בעיקרון, הסוד לאחזקה ושמירה על רכב חשמלי לאורך זמן הוא שמירה על המלצות והוראות היצרן. תוך הקפדה על תחזוקה שוטפת. בזכות הטיפול ברכב תוכלו להבטיח שהוא יספק לכם כמה שיותר שנים עם ביצועים גבוהים וכמה שפחות תקלות.

שמירה על סוללה ברכב חשמלי

טיפים נוספים לשמירה על סוללת הרכב החשמלי

הסוללה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר ברכב החשמלי, תחזוקה נכונה מאריכה את אורך החיים של הרכב ומעלה משמעותית את הביצועים ואת היעילות. 

הבאנו לכם מספר טיפים מרכזיים שיעזרו לכם לשמור על סוללת הרכב:

* שמירה על טווח הסוללה – מומלץ לשמור על טווח הסוללה בטווח המומלץ של היצרן. טעינת הסוללה עד 100 אחוז או להיפך ירידה ל-0 אחוז סוללה יכולה לגרום לירידה בתפוקה.

* הימנע מטמפרטורות נמוכות או גבוהות מדי –  טמפרטורות גבוהות מפחיתות את ביצועי הסוללה ואת אורך חיי הסוללה, לכן, כדאי להחנות את הרכב במקום מוצל ככל האפשר. ולהפך, טמפרטורות קור משפיעה על קצב הטעינה ועל קצב פריקת הסוללה. לכן, הימנעו מלהשאיר את הרכב שלכם חונה בשמש חזקה לאורך זמן.

במידה והחניה שלכם חיצונית ויצאתם לטיול ארוך, כדאי להשאיר את הרכב במקום מוצל.

* שמירה על ניקיון הסוללה – אבק ולכלוך יכולים להצטבר על הסוללה וכמובן לחדור לתוכה. אם תוכלו לנקות את הסוללה במטלית לחה מדי פעם זה יהיה מעולה.

תחזוקה נכונה של הרכב והסוללה יכולה להבטיח שהרכב החשמלי שלכם יהיה אמין ויעיל למשך שנים רבות. הקפידו למלא אחר הוראות יצרן לטעינה ולטיפול בסוללה, במידה ויש לכם חששות לגבי ביצוע הסוללה תוכלו להתקשר ליצרן או לאיש מקצוע שמתעסק בסוללות לרכב חשמלי.

בדומה לרכבי בעירה פנימית, שיש לדאוג לטיפולים קבועים, כך גם ברכב החשמלי שלכם.

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!