השאלות הנשאלות ביותר על רכבים חשמליים
מהפכת הרכב החשמלי כבר מזמן לא עולמית, היא גם כאן בישראל. אבל המידע אודות הרכבים וטעינתם מצומצם מאוד. המון אנשים חוששים מעט מלעבור מרכב הבנזין המוכר להם מזה שנים רבות, אך כל זה נובע מחוסר ידע והבנה מקצועית.
אם אנשים רק היו יודעים קצת יותר על טעינת הרכבים החשמליים, הכל היה קליל ומובן יותר. היתרונות שבהם ותחזוקתם הם יתרון ודאי של הרכב החשמלי על פני רכבי בעירה פנימית.
מהו זמן הטעינה של רכב חשמלי?
זמן הטעינה של רכב חשמלי מותנה במספר גורמים עיקריים, בניהם:
הספק הטעינה אשר הרכב יכול לקבל בשעה, בדיקת ההספק החשמל של אמצעי הטעינה וכמובן בסוללת הרכב עצמה ובקיבולת שלה.
בעמדות טעינה מהירות ייקח בדרך כלל בין 25 דקות לשעה ורבע לטעינה מלאה.
בעמדת טעינה ביתית, טעינה מלאה אמורה לקחת לילה שלם, כמובן שהכל תלוי בסוג הרכב.
ישנן גם עמדות טעינה ציבוריות שאינן מהירות, בעמדות אלו לוקח מספר שעות עד ההגעה לסוללה מלאה.
זמני הטעינה הם נגזרת של גודל הסוללה לחלק לקילוואט שהעמדה מעבירה לרכב בשעה. כלומר רכב עם סוללה של 70 קילוואט המחובר לעמדה ביתית הנותנת 11 קילוואט בשעה יבצע טעינה מ-%0 ל-%100 ב-6.4 שעות.
האם אפשר להטעין כל רכב בכל עמדת טעינה?
לרוב בעמדות הטעינה המהירות יש כבל מובנה לכן נדרש חיבור מותאם בצדו של הרכב.
לעומת זאת במרבית העמדות הציבוריות מסוג ac אינן מגיעות עם כבל מובנה. לכן היא תוכל להטעין כמעט כל רכב חשמלי. אך יש לקחת בחשבון שצריך להגיע עם כבל טעינה לרכב חשמלי אותו מחברים לעמדת הטעינה.
כדי להטעין יש להצטייד בכבל טעינה המיועד לרכב שלכם, כאשר צד אחד מתאים לעמדת ההטענה (type2) והצד השני מתאים לרכב.
מתלבטים באיזה כבל לבחור? פנו אלינו לייעוץ בבחירת כבל לרכב שלכם.
בעמדות טעינה לרכבים חשמליים קיימות 2 סוגים של טעינות : טעינה מהירה וטעינה רגילה.
עיקר ההבדלים בניהם בא לידי ביטוי בקצב טעינת הסוללה אשר המטען יכול לספק ובמשך זמן הטעינה.
טעינה מהירה לרוב תהיה בהספק של 50 kW לפחות. משך זמן הטעינה בעמדה מהירה נחשב לקצר מאוד ( בין 20 דקות לשעה לטעינה של 80% ). טעינה מהירה לא מומלצת על בסיס יום יומי אלא רק בנסיעות ארוכות.
בטעינה ביתית שהיא איטית יותר, הספק הטעינה יכול להיות בין 11KW ל- 22KW, ההספק משתנה בהתאם לסוג העמדה ולתשתית החשמל אליה מחוברת העמדה.
מומלץ להשתמש בטעינה רגילה בשימוש יום יומי כדי לשמור על אורך חיי הסוללה.
מה המחיר של עמדת טעינה פרטית?
כיום לצערנו פריסת עמדות טעינה ציבוריות היא דלה ולא מספיקה. לכן, בלתי נמנע שמי שרוכש רכב חשמלי צריך להתקין בביתו עמדת טעינה פרטית.
המחיר של עמדת טעינה פרטית אינו קבוע ומשתנה בין לפי סוג עמדה ולפי סוג רכב. העלות יהיה מושפעת מהמרחק בין עמדת הטעינה ללוח החשמל ובסוג העמדה שנרכשה.
המחיר לעמדת טעינה מתחיל ב- 1,390 ש"ח ומגיע לעד 1,990 ש"ח לעמדות מתקדמות עם כבל ארוך יותר.
עלויות הטעינה בעמדות ביתיות מחושבות לפי מחיר החשמל לצרכן.
המחיר כיום הינו 63 אגורות לקוט"ש.
הטעינה ברכב חשמלי מתבצעת מנקודת טעינה לתוך סוללת הרכב אשר עשויה מליתיום.
הסוללות מגיעות בגדלים שונים והם עמידות מאוד, רובן מגיעות עם אחריות מהיצרן ל7-8 שנים.
יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לשמור על תפקוד הסוללה:
נסיעה חסכונית, טעינה עד ל80% בערך, לא להרבות טעינה מהירה.
לחץ כאן כדי לקרוא עוד על שמירה על חיי הסוללה.
על מנת לבצע התקנת עמדת טעינה בביתכם או במקום העבודה, ראשית חייב להיות לכם חנייה פרטית. עמדות הטעינה הן קבועות ואינן ניתנות להזזה.
יש לוודא שההתקנה מבוצעת ע"י חשמלאי מוסמך!
יש לבדוק שעמדת הטעינה חדישה ומתקדמת, כך שעם יש רכבים חדשים או עדכון חדש לרכב, העמדה עדיין תתמוך בכך.
אם אתם חוששים משלבי ההתקנה, אין לכם שום סיבה התקנת העמדה ע"י החשמלאים שלנו היא נקייה ופשוטה למדיי.
המתקין מגיע ובוחן את המקום בו אמורה להיות מוצבת העמדה ומאיפה הוא מעביר את כבלי החשמל, ומתחיל בהתקנה.