תפריט

עמדת טעינה לרכב יונדאי (Hyundai)

בחר/י דגם

רכשתם רכב יונדאי חשמלי או שאתם מתלבטים האם לקנות? רוצים לדעת איזו עמדה מתאימה לרכבי יונדאי? במאמר זה אפרט לכם כל מה שאפשר על דגמי יונדאי השונים ואת פרטי הטעינה שלהם. כך שתוכלו לבחור עמדה מתאימה לפי סוג הרכב שאתם חושבים לקנות. 

חברת יונדאי המוכרת, מציגה דגמים חשמליים ומיד הישראלים נלהבים. הסיבה לכך פשוטה, חברת יונדאי מוכרת כבר שנים רבות בישראל ולה מוסכים מורשים בפריסה ארצית. כניסת הרכבים החשמליים קצת חדשה לנו, ולכן הצרכן הישראלי מעדיף לרכוש דגם של חברה מוכרת עם יכולת שירות רחבה יותר. 

נכון להיום, חברת יונדאי משווקת שלושה דגמים חשמליים: איוניק 5, איוניק 6 וקונה חשמלית.

Hyundai ioniq 5

יונדאי איוניק 5 זכתה לתשומת לב רחבה עוד לפני השקתה בישראל. לאחר הצלחתה של היונדאי איוניק ההיברידית. ההחלטה לרוץ עם הדגם המבוקש בדגמים חשמליים הוא מחייב. אפשר לומר שיונדאי עומדת במשימה, האיוניק 5 בהחלט רכב מרשים, חדשני וניחן בעיצוב עתידני. 

איוניק 5 הוא רכב פנאי חשמלי בעל שלוש רמות גימור עם טווח נסיעה שונה: elit, luxurt ו- prestige. סביבת הנהג בכל הדגמים נותנת תחושת מרחב, למעשה הרכב מרגיש מבפנים גדול יותר ממה שהוא בפועל. 

מבחינת ביצועים האיוניק נותנת פייט למתחרים עם 217 כ"ס לדגם עם ההנעה האחורית. בגרסת ההנעה הכפולה הרכב מבצע האצה מ-0 ל-100 ב- 5.2 שניות בלבד בעזרת 305 כ"ס. נתון מרשים לרכב חשמלי משפחתי. 

אבזור הרכב באיוניק 5 עשיר מאוד, בין הפיצ'רים תוכלו למצוא: גג שמש פנוראמי, ריפודי עור, חימום ואוורור במושבים, חיישני גשם ותאורה, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, מחשב דרך, לוח מחוונים דיגיטלי, גלגל הגה מחומם, בורר מצבי נהיגה, תאורת אווירה, הנעה מרחוק, מושב אחורי עם כוונון חשמלי ועוד מגוון פיצ'רים נוספים.

הדגם נבדק במבחני הריסוק האירופאי של NCAP וזכה בחמישה כוכבי בטיחות. מפרט בטיחות: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט, תיקון סטייה מנתיב תוך שמירת הרכב באמצע הנתיב, 7 כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, התרעה מפני עייפות נהג, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת, זיהוי תנועה חוצה בצומת ועוד. 

טווח הנסיעה בדגם ה- Elite עומד על 430 ק"מ. בעוד ההנעה הכפולה יכולה להגיע לעד 480 ק"מ. 

בחירת עמדת טעינה לרכב חשמלי איוניק 5, מתבססת על תשתית החשמל הביתית שלכם. בנוסף תוכלו לשקול את בחירת הדגם לפי נתוני הטעינה שלו. 

עמדת הטעינה המומלצת לאיונק 5 היא עמדת טעינה של 11KW לפחות, גם עמדה של 22KW תתאים פה בהחלט.

נתוני הטעינה יכולים לעזור לשמור על הסוללה ברכב חשמלי לאורך זמן, ולמנוע ירידה בתפוקת הסוללה. 

טבלת נתוני טעינה Hyundai ioniq 5

קיבולת סוללה54 קוט"ש
הספק מקסימלי בטעינה ביתית11 קוט"ש
טעינה ביתית מ-0 ל-%1007 שעות
ק"מ לשעת טעינה ביתית51
טווח נסיעה430 ק"מ
סוג חיבורTYPE2
הספק טעינה מהירה מקסימאלי (DC)175 קוט"ש
טעינה מהירה מ-0 ל-%10030 דקות
סוג חיבור בטעינה מהירהCCS
ק"מ לשעת טעינה מהירה720
מיקום שקע טעינהצד ימין - אחורי
Hyundai ioniq 5

Hyundai ioniq 6

בחירת עמדת טעינה לרכב יונדאי איוניק 6, מתבצעת בעזרת בדיקת מקום פנוי בלוח החשמל. תוך חישוב נתוני הטעינה של הדגם אותו אתם רוצים לרכוש. 

יונדאי איוניק 6 היא סאדן – קופה חשמלית שיצאה לאחר הצלחתה של האיוניק 5. העיצוב של הדגם עתידני המזכיר מאוד את רכבי הפורשה, ומוצע ב-2 גרסאות שונות. 

סביבת הנהג דומה מאוד לאחותה הקטנה האיוניק 5. יש כמה שינויים כמו למשל שאין מתגים בדלתות. זה קצת מפריע לתפעול השותף של הרכב, אבל מצד שני גם בטסלה זה ככה וזה עניין של הרגל. 

לדגם בעל המנוע האחורי האצה של 7.4 שניות מאפס למאה קמ"ש ע"י 228 כ"ס. הטווח המוצהר הוא מעל 600 ק"מ, נתון מעודד מאוד העוזר להתגבר על חרדת הטווח. 

ברמת האבזור, תוכלו למצוא באיוניק 6 מגוון פיצ'רים כמו: בקרת אקלים, ריפודי עור, זיכרון במושבים, חימום ואוורור במושבים, פנסי ערפל קדמיים, מחשב דרך, לוח מחוונים דיגיטלי, תצוגה עילית, הנעה וכניסה ללא מפתח, בורר מצבי נהיגה, ערכת תיקון תקר, שמשות כהות ועוד.

בגזרת הבטיחות הדגם עבר את מבחני הריסוק של NCAP וזכה לחמישה כוכבי בטיחות. זאת בשל מערכות הבטיחות המתקדמות שבו, בין מערכות הבטיחות תמצאו: 7 כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, איזופיקס, חיישני לחץ אוויר, בלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, זיהוי תמרורים, התרעת רכב חולף בפתיחת הדלת, התרעה על שכחת ילד במושב האחורי ועוד מגוון מערכות בטיחות נוספות.

עמדת הטעינה הביתית המתאימה ליונדאי איוניק 6, היא עמדת טעינה תלת פאזית בהספק של 11KW לפחות. במידה והלוח חשמל שלכם הינו חד פאזי הטעינה תהיה איטית יותר, כך שהרכב לא יקבל את מקסימום הטעינה שלו.

טבלת נתוני הטעינה של Hyundai ioniq 6

קיבולת סוללה54 קוט"ש
הספק מקסימלי בטעינה ביתית11 קוט"ש
טעינה ביתית מ-0 ל-%1006.5 שעות
ק"מ לשעת טעינה ביתית61
טווח נסיעה600 ק"מ
סוג חיבורTYPE2
הספק טעינה מהירה מקסימאלי (DC)175 קוט"ש
טעינה מהירה מ-0 ל-%10025 דקות
סוג חיבור בטעינה מהירהCCS
ק"מ לשעת טעינה מהירה850
מיקום שקע טעינהצד ימין - אחורי
Hyundai ioniq 6

Hyundai Kona EV

רכישת עמדת טעינה ליונדאי קונה חשמלית לא תמיד תהיה כמו עמדת טעינה ליונדאי קונה פלאג אין. זה קצת מבלבל אבל צריך לקחת בחשבון שדגם הפלאג אין הינו בעל מונע חשמלי קטן, כך גם שקצב הטעינה איטי וחד פאזי. לעומת הדגם החשמלי מלא שיכול לקבל טעינה מהירה יותר בגלל מנוע גדול יותר.

יונדאי קונה חשמלית הינו רכב פנאי חשמלי המתבסס על דגם הבנזין המוכר של היצרנית. הדגם החשמלי יצא לשיווק בישראל לפני 3 שנים, ב- 2021. הדגם מיועד לנהגים עם נסיעות לא ארוכות מדי ומצויד בסוללה קטנה וטווח נסיעה נמוך מהסטנדרט של 300 ק"מ.

לקונה שני דגמים עם טווחים שונים. אבל בישראל משווקת רק הגרסה עם הסוללה הקטנה וטווח הנסיעה הנמוך יותר. בפועל הרכב לא עושה באמת 300 ק"מ, הטווח האמיתי הוא בערך 250 ק"מ אם לוקחים בחשבון נסיעה בעליות והפעלת מזגן. טווח זה מגביל קצת את אפשרויות הנסיעה ולא מתאים לכל בעל רכב. אבל אם אתם לא נוסעים הרבה ק"מ ביום אפשר להסתדר עם הרכב הזה רק צריך לטעון אותו יותר מהרגיל. 

המושבים הקדמיים נוחים מאוד עם מנגנון כוונון חשמלי, יש מספיק מקום לרגליים ולראש. העיצוב יפה וחדשני, אבל בדומה לשאר הרכבים של היצרנית הוא קצת צנוע. מסך מולטימדיה קטן יחסית בגודל 8" תומך אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. לוח המחוונים הינו דיגיטלי, הנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי ואפשרות הנעה מרחוק הם רק חלק מהפיצ'רים של הקונה. 

הדגם החשמלי לא נדבק במבחני ריסוק, אולי מתבססים על התוצאה של 5 כוכבי בטיחות לדגם הבנזין במבחן EUROCAP. לרכב 6 כריות אוויר ומערכת שמירה על נתיב כולל תיקון ההגה בעת סטייה. בנוסף, יש מערכת לזיהוי הולכי רגל ובלימת חירום אוטונומית. 

הבאנו לכם טבלה המפרטת את נתוני הטעינה של הרכב, תוכלו לעשות בה שימוש כדי להבין איך לבחור את העמדת הטעינה האולטימטיבית.

טבלת נתוני טעינה Hyundai Kona EV

קיבולת סוללה64 קוט"ש
הספק מקסימלי בטעינה ביתית11 קוט"ש
טעינה ביתית מ-0 ל-%1007.5 שעות
ק"מ לשעת טעינה ביתית57
טווח נסיעה300 ק"מ
סוג חיבורTYPE2
הספק טעינה מהירה מקסימאלי (DC)77 קוט"ש
טעינה מהירה מ-0 ל-%10050 דקות
סוג חיבור בטעינה מהירהCCS
ק"מ לשעת טעינה מהירה370
מיקום שקע טעינהצד ימין - אחורי
Hyundai Kona ev

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!