תפריט

מה ההבדל בין עמדת טעינה 22Kw ל- 11Kw

תוכן עניינים

אם חיפשתם עמדות טעינה לרכב כנראה שנתקלתם בשתי סוגי עמדות: 22KW ו- 11KW. שתי עמדות אלו הן המרכזיות בשוק הטעינה הביתית. באיזה עמדה כדאי לבחור? איך להתאים את העמדה לסוג הרכב?

הכנו לכם מאמר שיסייע לכם לבחור את העמדה המתאימה עבורכם.

מה ההבדל בין עמדות הטעינה השונות?

ההבדל בין עמדות הטעינה הביתיות השונות הוא עוצמת הטעינה פר שעה:

עמדת טעינה 11kw היא עמדת טעינה עם הספק טעינה של עד- 11 קילוואט בשעה. כלומר, בכל שעה של טעינה העמדה תספק לרכב טעינה של 11 קילוואט. עמדות אלו יכולות להתחבר ללוח החשמל בעזרת מפסק חצי אוטומט של עד 16 אמפר בתלת פאזי.

לעומת זאת עמדות טעינה של 22KW יכולות להעניק טעינה בהספק של עד- 22 קילוואט בשעה. עמדות אלו מסוגלות להתחבר למפסק חצי אוטומט של עד 32 אמפר בתלת פאזי. 

כל אלו הם הנתונים על הנייר, בפועל עוצמת הטעינה משתנה גם בהתאם לרכב וללוח החשמל אליו מתחברים.  המשתנים הנוספים שיש לבדוק הם האם הרכב חד פאזי או תלת פאזי. כמו שלעמדות הטעינה יש הספקים שונים כך גם לרכבים. 

ישנם רכבים חשמליים המסוגלים לטעון בטעינה ביתית בתלת פאזי, ואילו יש רכבים שמסוגלים לטעון רק בחד פאזי.

חשוב לדעת, ללוח החשמל שלכם יש תפקיד מרכזי בבחירת העמדה. אם הלוח שלכם הוא חד פאזי, זאת אומרת שתוכלו לטעון רק בחד פאזי. זאת אומרת טעינה מקסימאלית של 7KW שעה. 

במידה והלוח שלכם הוא תלת פאזי תוכלו לטעון בהספק של 11KW או 22KW.

רכב חשמלי תלת פאזי - באיזו עמדה לבחור?

כיום רוב הרכבים החשמליים מסוגלים לקבל טעינה בתלת פאזי, אך לא כולם. במידה והרכב שברשותכם הינו תלת פאזי זאת אומרת שהוא יכול לקבל טעינה מהירה יותר מרכבים חד פאזיים.

לפני שניגשים לבחירת עמדת הטעינה ועוצמתה, כדאי לדעת פרט חשוב. הרוב המוחלט של הרכבים החשמליים כיום אינם מסוגלים לטעון טעינה ביתית של- 22KW. כן, זה מפתיע, במיוחד שכל חברות הטעינה מתגאות בעמדות ה-22KW שלהם. 

כמעט כל רכב חשמלי תלת פאזי מסוגל לטעון רק בהספק של- 11KW בשעה במקסימום. זאת אומרת, שעמדת טעינה של 11KW תספק לו את מלוא עוצמת הטעינה אותה הוא מסוגל לקבל.

בנוסף, אם תתקינו עמדת טעינה של 22KW, עדיין הרכב ימשוך מתוכה רק 11KW בשעה.

אבל, חשוב לזכור שעמדת טעינה היא מכשיר חשמלי עוצמתי העובד על הספקים גבוהים. לכן, אפילו אם הרכב שלכם יכול לקבל הספק של 11 קילוואט בשעה במקסימום. כדאי לחבר עמדת טעינה של 22. 

מכמה סיבות, הראשונה היא הפרשי המחיר. ההבדלים בין עמדות 11KW לעמדות של 22KW הוא בין 100 ל-200 ש"ח. 

היתרון הוא שעמדות של 22kw בנויות לספק טעינה עוצמתית. כך שהכבל שלה עבר יותר והרכיבים שלה עמידים יותר. לכן עמדה של 22KW שתטעין רכב המקבל 11KW תהיה עמידה יותר ולא תוכל להתחמם יתר על המידה בגלל טעינה עוצמתית רצופה.

במידה והרכב שלכם תלת פאזי אבל לוח החשמל שלכם חד פאזי. תקבלו את עוצמת הטעינה המצויינת למעלה לחלק ל-3. בגלל שהרכב יטען רק בפאזה אחת.

רכב חשמלי חד פאזי - באיזה עמדה לבחור?

רכב חשמלי חד פאזי נפוץ בעיקר ברכבי פלאגין, אבל ניתן למצוא אותו בלא מעט רכבים חשמליים מלאים. 

עוצמת הטעינה המרבית שניתן לקבל ברוב הרכבים החד פאזיים היא 7.3 קילוואט. 

במידה והרכב שלכם הוא חד פאזי יש משמעות לאם העמדה שלכם היא 22 או 11. מדוע? בגלל שבחד פאזי, בדומה לשמו טוען רק בפאזה אחת ולא בשלוש.

לכן זמן הטעינה היא נגזרת של הקילוואט לשעה לחלק ל-3. לדוגמא: עמדת טעינה עם טעינה מקסימאלית של 11KWבשעה תוכל לספק לרכב חד פאזי המתחבר אליה 11 לחלק ל-3. זאת אומרת 3.2 קילוואט בשעה.

זמן הטעינה של רכבים חד פאזיים איטית יותר לכן כדאי לקחת זאת בחשבון בעת בחירת הרכב החשמלי עבורכם.

לעומת זאת, אם עמדת הטעינה תהיה 22KW המחוברת ב32 אמפר בלוח החשמל. הטעינה תהיה מהירה יותר. לצורך הדגמה: רכב חד פאזי חשמלי מלא הטוען ב22KW יקבל 22 לחלק ל-3. זאת אומרת קצב טעינה של עד 7.3 קילוואט בשעה.

לסיכום, במידה ולוח החשמל שלכם תלת פאזי אנו ממליצים לכם לחבר עמדת טעינה של 22KW לשעה אפילו אם הרכב לא מסוגל לקבל. זאת כדאי למנוע חימום של המערכת בזמן טעינה רציפה. 

אילו הלוח שלכם חד פאזי נסו לבדוק בעזרת חשמלאי מה המקום הפנוי להתקנת עמדת טעינה וחברו כמה שיותר כדי לקבל טעינה מקסימאלית. 

רוצים שנחזור אליכם?

השאירו פרטים או חייגו וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר!