מה המחיר של טעינת רכב חשמלי?
השאלה הנפוצה בקרב בעלי רכב חשמלי או כאלו המתכננים לרכוש אחד היא: "כמה עולה להטעין רכב חשמלי?" מה ההבדל בין צריכת החשמל של רכבים חשמליים לבין צריכת הדלק ברכבי בנזין וסולר?
משפחות רבות בישראל ובעולם מבזבזות המון כסף מהתקציב החודשי על תדלוק הרכב שלהם. אם יצליחו לחסור אפילו חצי מהתקציב שלהם הרי שמדובר בעשרות, מאות ואלפי שקלים לטווח הארוך.
אז האם הנסיעה ברכב חשמלי באמת יכולה לתת פתרון לצריכת הדלק בתחנות הדלק?
מהם תעריפי הטעינה של רכב חשמלי בישראל?
ישנן 2 סוגי עמדות עבור טעינת רכב חשמלי: עמדה ביתית ועמדה ציבורית. ריכזנו עבורכם את המחירים הממוצעים עבור שני עמדות הטעינה.
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי היא עמדה שמותקנת ע"י בעל הרכב בביתו או במקום עבודתו. זאת על מנת לתת פתרון טעינה זול וקרוב יותר. היתרונות בעמדה זו היא היכולת להטעין את הרכב בזמן שאתם בבית או בזמן העבודה. כך שתמיד תוכלו להיות עם סוללה מלאה ולא לחשוש מנסיעה למרחק. העלות של עמדת הטעינה עצמה משתנה בהתאם למפרט העמדה.
העלות של טעינה מלאה בעמדה פרטית תלויה קודם כל בגודל הסוללה של הרכב, רכב עם סוללה גדולה יותר, ידרוש יותר חשמל מה שאומר יותר כסף.
המחיר בדרך כלל ינוע בין 25 ל- 45 שקלים לטעינה מלאה מ-0% ל- 100%.
העלות מחושבת לפי גודל הסוללה בקילוואט של הרכב כפול העלות לקילוואט לצרכן הפרטי. לצורך הדגמה: במידה וגודל הסוללה ברכב הינה 60 קילוואט והעלות לכל קילוואט היא 0.63 אג'. זאת אומרת שהעלות לטעינה מ-0 ל-100 תהיה 60X0.63=37.8, עלות הטעינה לסוללה מלאה היא 37.8 ש"ח בלבד.
עמדת טעינה פרטית נחשבת לפתרון הטעינה הזול ביותר, ועצם העובדה שהוא נמצא בחניית הבית הוא גם הנוח ביותר.
עלויות הנסיעה לפי קילומטרים יהיו בין 9-14 שקלים לקילומטר.
מה שאומר שנהג ישראלי ממוצא יכול לחסוך בין 5,000 ל- 7,000 שקלים בשנה ע"י נהיגה ברכב חשמלי.
עמדת טעינה ציבורית היא עמדה שמותקנת ע"י חברה חיצונית המפעילה את העמדה.
בדרך כלל הממשק והתשלום יהיה בעזרת אפליקציה או בעזרת סולק פיזי על העמדה.
עמדת טעינה ציבורית יכולה להוות פתרון לכל מי שנוסע נסיעות ארוכות או שנתקע ללא טעינה.
המחיר של טעינה ציבורית יותר יקר מטעינה פרטית. עלות הטעינה ציבורית תהיה בין 80 ל-130 שקלים לטעינה מלאה.
ישנן עמדות ציבוריות שמספקות טעינה מהירה לרכב מה שלרוב יהיה קצת יקר יותר. קיימות מספר לא מבוטל של מפעילות עמדות טעינה ברחבי הארץ. אפשר להתעדכן באפליקציה של כל מפעיל ולבדוק את פערי המחירים.
מה ההבדל בין טעינת רכב חשמלי לתדלוק רכב בנזין?
טעינת רכב חשמלי ורכבים חשמליים גדולים הולכים והופכים לנפוצים יותר. הגיע הזמן להשוואה ומציאת הבדלים בין רכב בנזין לרכב חשמלי.
עלות אחזקה ממוצעת של רכב בנזין עם מנוע 1600 סמ"ק היא 3,000 שקל בממוצע בחודש. לעומת זאת עלות אחזקה ממוצעת של רכב חשמלי היא 1,500 שקלים.
מה שאומר שבעלות על רכב חשמלי יכולה להביא לחיסכון של כ- 50% לפחות מכלל ההוצאות השנתיות.
טעינה חשמלית לרכב היא הזולה מבין כל האפשריות השונות. כמעט לכל אחד מאתנו יש או היה רכב בנזין או סולר. אז הגיע הזמן להתקדם עם הטכנולוגיה ולעבור לרכב ירוק יותר, שקט יותר והכי חשוב חסכוני יותר.
רכבים עם מנוע בעירה פנימית דורשים המון תחזוקה באופן שוטף. אך היתרונות ברכב החשמלי נובע גם מכמות חלקים פחותה לעומת רכב עם מנוע בעירה. אין בוכנות במנוע שזזות ויכולות להתקלקל, אין שמן מנוע שיכול להיגמר ולעשות נזק בלתי הפיך.
טעינת רכב חשמלי יכול להגיע ל-350 קילומטר בממוצע עד שידרוש הטענה של מספר שעות. לעומת רכב בנזין שכביכול לא מוגבל במרחק בגלל שפרוסות עבורו תחנות דלק בכל רחבי הארץ.
היתרונות הבולטים ברכב חשמלי הם אמינות ואיכות המנוע החשמלי על פני מנוע הבנזין. ברכב חשמלי לא יהיה לכם הרבה ביקורים במוסך מפני שבלאי הרכב מופחת בהרבה מרכב בנזין. עוד יתרון הוא שמירה על איכות הסביבה וצריכת דלק נמוכה מאוד בעומסי תנועה. אין ספק בכלל שנסיעה ברכב חשמלי זה הדבר הבא.
בשל החיסכון האדיר בתחזוקה ובמחיר הנסיעה וגם בכלל שמירה על איכות הסביבה. משפחות רבות בישראל ובעולם כבר עברו לרכב חשמלי ואנו מאמינים שמספר זה יוכפל כבר בשנה הבאה.